صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶
دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

معجزه سرخ درچراغ جادوی برانکو/ خواب شیرین الهلالی‌ها را کابوس‌شان کنید!

تیم فوتبال پرسپولیس امشب در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال 90 دقیقه فرصت دارد تا معجزه‌ای دیگر را در ورزش فوتبال ایران و آسیا رقم بزند.
کد خبر : 222164

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران امشب در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می‌رود. با توجه به پیروزی 4 بر صفر نماینده عربستان در بازی دور رفت دیدار برگشت که در ورزشگاه سلطان قابوس عمان برگزار می‌شود از اهمیت خاصی برخوردار است.جبران شکست دور رفت از سوی نماینده سرخ‌پوش فوتبال ایران که البته یک معجزه است می‌تواند رویای شیرین صعود نماینده آبی‌پوش سعودی را به کابوسی تلخ مبدل کند.


شاید خوش‌بین‌ترین هوادار پرسپولیس و بدبین‌ترین هوادار الهلال هم تصور نمی‌کرد که در بازی رفت نماینده عربستان با 4 گل نماینده ایران را مغلوب کند اما این اتفاق فوق‌العاده برای سعودی‌ها و ناامیدکننده برای ایرانی‌ها رخ داد تا از ساعت 19:30 امشب سرخ‌پوشان فوتبال ایران 90 دقیقه تلاش کنند تا معجزه‌ای دیگر در ورزش فوتبال رقم بخورد.


پرسپولیس در بازی رفت مهدی طارمی را به دلیل محرومیت از سوی فیفا در اختیاز نداشت. کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری هم محروم بودند و سیدجلال حسینی هم در شرایطی قرار داشت که بازی کردن او امکان تشدید مصدومیت او را به همراه داشت. غیبت این 4 بازیکن در پیروزی الهلال به طور حتم بی‌تاثیر نبود. امشب هم برانکو ایوانکوویچ علاوه بر طارمی که محرومیتش به پایان نرسیده، حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده را در اختیار ندارد، هر چند در مقایسه با بازی رفت شرایط تیمش بهتر است و دست او برای چینش ترکیب موردعلاقه‌اش بازتر شده است.


جبران باخت با اختلاف 4 گل جزو اتفاقاتی است که در فوتبال دنیا خیلی کم رخ داده‌است اما تیم فوتبال پرسپولیس در 9 شهریور 1375 موفق شد شکست 3 بر صفر دور رفت جام برندگان جام آسیا برابر آلیمای قزاقستان را با برتری 5 بر صفر جبران کند و حریفش را حذف کند البته نباید فراموش کنیم که ان بازی در ورزشگاه آزادی و با حضور 120 هوادار مشتاق این تیم برگزار شد. اگر چه در بازی امشب شاید هواداران پرسپولیس یک صدم آن مسابقه هم نشوند و البته که عمانی‌ها بیشتر حامی نماینده سعودی‌ها هستند ولی شاگردان برانکو این توانایی را دارند که دست به کار بزرگی بزنند و اتفاقی تاریخی را در فوتبال ایران و آسیا ثبت کنند.


پرسپولیس 4 روز پیش در جریان رقابت‌های لیگ برتر نمایش بسیار خوبی را در غیاب چند بازیکن خود برابر استقلال خوزستان ارائه کرد و 3 امتیاز خارج از خانه به دست آورد تا از لحاظ روحی در وضعیت مساعدتری قرار بگیرد و آماده انتقام شکست دور رفت برابر الهلال باشد. بدون تردید اگر بازیکنان پرسپولیس به این باور رسیده باشند که قابلیت جبران شکست 4 بر صفر را دارند باردیگر اتفاقی دلچسب و به یادماندنی در فوتبال باشگاهی ایران رقم می‌خورد. در این میان نقش برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم بسیار پررنگ تر از گذشته است. جایی که او می‌تواند شاگردانش را در حالی به مصاف نماینده عربستان به زمین بفرستد که آنها برای تلافی باخت غیرمنتظره‌ای که متحمل شدند تا آخرین لحظه ناامید نشوند و برای اولین بار پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر