صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶
مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

خدمات مراکز طب اسلامی پایه و اساس علمی ندارد

مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ورود افراد آموزش ندیده در زمینه طب مکمل و استفاده از واژه طب اسلامی در حال حاضر یکی از مشکلات جدی در این حوزه است و مردم باید در این زمینه به شکل هوشیارتری عمل کنند.
کد خبر : 221854

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید جواد مجتبوی در نشست خبری با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر استفاده از طب مکمل از سوی مردم مورد توجه گرفته است، خاطرنشان کرد: خصوصیت طب سنتی این است که به صورت مکمل در کنار طب رایج قرار دارد و در فرهنگ مردم نیز پذیرفته است.


وی با بیان اینکه طب سنتی کلی نگر است و در زمان بیماری کل سیستم بدن فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکل بیماران و درمان بیماری‌ها داشته باشد.


مدیر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش عوارض ناخواسته داروهای شیمیایی، کاهش هزینه‌های درمانی و ایجاد فرصت‌های شغلی را از جمله مزایای طب مکمل و سنتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این علم مانند شمشیر دو لبه‌ای شده است که در کنار خدماتی که به صورت علمی و تحت نظارت وزارت بهداشت به مردم ارائه می‌دهد، ورود مداخله گران درمانی و تجویز روش‌های درمانی غیر اصولی می‌تواند به سلامتی مردم آسیب وارد کند.


مجتبوی با بیان اینکه ورود افراد آموزش ندیده در این حوزه و ایجاد مکان‌هایی برای انجام مداخلات درمانی در حال حاضر یکی از معضلات در حوزه سلامت جامعه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: خدماتی که در حال حاضر در مراکزی با عنوان طب اسلامی ارائه می‌شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و لازم است مردم در این زمینه آگاهی بیشتری داشته باشند.


وی با تاکید بر اینکه باید آگاهی مردم را در زمینه طب سنتی و مراجعه به مراکز مورد تایید وزارت بهداشت افزایش داد، اظهار کرد: در این میان رسانه های گروهی نقش موثری در افزایش آگاهی و بالا بردن سواد سلامت جامعه دارند و باید همگام با سیاست های وزارت بهداشت در این امر دانشگاه‌های علوم پزشکی را یاری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر