صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

تلاش مرکل برای ترمیم روابط اتحادیه اروپا و ترکیه

روابط بین آلمان و ترکیه چند سالی است بر سر موضوعاتی مثل بی‌میلی دولت آلمان برای ورود ترکیه به اتحادیه اروپا و جنجال‌ حضور سران سیاسی دولت ترکیه در آلمان برای سخنرانی تبلیغی رفراندوم قانون اساسی ترکیه رو به سردی گراییده است.
کد خبر : 221630

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت خبری ورد بولتن ترکیه، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اعلام کرد هفته آینده جلسه‌ای با رهبران اتحادیه اروپا در مورد روابط آینده کشورهای اروپایی با ترکیه برگزار خواهد شد. البته مرکل تاکید کرد در جلسه آینده قرار نیست تصمیم قطعی درباره این موضوع گرفته شود.


مرکل در پیام ویدئویی که به صورت هفته‌ای منتشر می‌کند، تاکید کرد که برای جلسه هفته آینده از مسئولان کمیسیون اروپا خواسته‌ایم تا گزارشی درباره روابط اخیر ترکیه با کشورهای اروپایی ارائه دهند.


مرکل گفت: «قرار نیست به طور دقیق تصمیم قطعی گرفته شود و من بیشتر خواهان شنیدن نظرات همکارانم درباره روابط با ترکیه هستم.»


سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در 19 و 20 اکتبر برای جلسه شورای برنامه ریزی در بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند داشت.


آنگلا مرکل در انتخابات اخیر آلمان از طرف رقبای خود به‌خاطر تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. روابط بین آلمان و ترکیه چند سالی است بر سر موضوعاتی مثل بی‌میلی دولت آلمان برای ورود ترکیه به اتحادیه اروپا، جنجال‌ حضور سران سیاسی دولت ترکیه در آلمان برای سخنرانی تبلیغی رفراندوم قانون اساسی ترکیه و حمایت از نیروهای کرد شمال سوریه رو به سردی گراییده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر