صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

اتصال تامین اجتماعی به سازمان ثبت احوال/ وقایع چهارگانه به صورت آنلاین به تامین اجتماعی ارسال می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از حذف مراجعات حضوری مردم برای استعلام وقایع ازدواج و طلاق ، فوت و تولد خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان ثبت احوال از این پس خدمات به صورت الکترونیکی قابل پیگیری است.
کد خبر : 221344

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: تامین اجتماعی به دلیل ماموریت‌های ذاتی یکی از مراکز دیتای کشور در زمینه هویتی، ابعاد اقتصادی و اطلاعات کارگاهی و اشتغال است.


وی افزود: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. تامین اجتماعی یکی از مراجع اطلاعات کشور است و در طول قدمت 60 ساله خود 50 میلیارد اطلاعات ثبت شده داریم که ثبت و نگهداری این اطلاعات در این سازمان بسیار مهم است زیرا فردی که امروز حق بیمه می پردازد، می‌خواهد 30سال بعد از آن استفاده کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی با ارائه 18 خدمت از جمله مستمری، هزینه ازدواج، هزینه بازماندگان و غرامت ایام بیماری یکی از سازمان‌هایی است که با مردم بیشترین ارتباط را دارد و می‌کوشیم در راستای کاهش هزینه‌ها و تردد شهروندان با استفاده از سیستم الکترونیک به آنان خدمات بهتری ارائه دهیم و بر همین اساس تلاش کردیم میزان مراجعات حضوری مردم به شعب به حداقل برسد که حذف دفترچه‌های درمانی و دریافت اینترنتی لیست حق بیمه و تعهدات کوتاه مدت از این جمله هستند.


نوربخش ادامه داد: در گذشته فردی که ازدواج می‌کرد باید مدارکی را در شعب تامین اجتماعی ارائه می‌داد تا پس از احراز شرایط لازم بتواند کمک هزینه ازدواج را دریافت کند. با تعامل برخط با ثبت احوال دیگر نیازی به مراجعه حضوری و احراز واقعه ازدواج نخواهد بود البته در گذشته نیز کنترل‌هایی در زمینه طلاق داشتیم برای برقراری مستمری اما از این پس میزان مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی و شعب حذف خواهد شد.


وی با بیان اینکه دفترچه ها را در مراکز ملکی حذف و از هفته قبل در سه استان دیگر دفترچه‌ها در مراکز غیرملکی در حال حذف است عنوان کرد: اصفهان، گیلان و مازندران سه استانی هستند که به طرح حذف دفترچه در مراکز غیر ملکی پیوسته‌اند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در این فرآیند دو بخش احراز هویت و فرآیندهای منتهی به پرداخت حائز اهمیت است بر همین اساس پس از انعقاد تفاهم نامه برای احراز هویت نیازی به مراجعه حضوری به شعب وجود ندارد و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و حتی هم اکنون نیز در شعبه یک سازمان تامین اجتماعی استان تهران نیز این برنامه به صورت پایلوت اجرا می‌شود و خدمات به صورت آنلاین به مردم ارائه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر