صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان:

تحصیل دانش‌آموزان نخبه و عادی در یک کلاس، تعارض ایجاد می‌کند

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت:‌ تحصیل همزمان دانش‌آموزان نخبه و تیزهوش و دانش‌آموزان عادی تعارض بزرگی را در روش تدریس برای معلم ایجاد می‌کند و این تعارض به ضرر دانش‌آموزان تیزهوش است.
کد خبر : 2209

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین شجاعی در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان فارس با اشاره به فعالیت 670 مدرسه تیزهوشان در کشور و انتقاد از توسعه بی‌رویه این مدارس اظهار کرد:‌ هدف از راه اندازی این مدارس شناسایی و تربیت دانش آموزان نخبه و تیزهوش که دارای ویژگی هوشی خاصی در جامعه هستند، بوده است.


وی با اشاره به اینکه بر اساس نرم و هنجارهای جمعیتی نباید تعداد این دانش آموزان در جوامع مختلف بالا باشد، گفت: تحصیل تعداد بالای دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان کشور با این فرضیه تناسب ندارد.


رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه سرعت فراگیری علم در دانش آموزان متفاوت است، افزود: تحصیل همزمان دانش آموزان نخبه و تیزهوش و دانش آموزان عادی تعارض بزرگی را در روش تدریس برای معلم ایجاد می‌کند.


شجاعی این تعارض را به ضرر دانش‌آموزان تیزهوش دانست و بیان کرد: چون تعداد این دانش آموزان در کلاس کم است معلم به ناچار باید سرعت و روش تدریس را با اکثریت که دانش آموزان عادی هستند متناسب کند و این موضوع به ضرر دانش‌آموزان تیزهوش است.


وی ادامه داد: اولویت اصلی وزارت آموزش وپرورش در دولت جدید توجه به کیفیت آموزشی در مدارس تیزهوشان است و توسعه کمی به هیچ وجه در دستور کار نیست.


رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان همچنین خواستار توجه به طرح ها و برنامه‌های مختلف این مدارس از قبیل المپیادها، طرح شهاب، جشنواره خوارزمی و سایر فعالیت‌های تربیتی و پرورشی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر