صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
رئیس کمیته ملی المپیک:

برگزاری اجلاس شورای المپیک باعث تغییر نگاه‌ها به ایران شد/ استقلال و پرسپولیس نباید فراموش شوند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تغییر نگاه به ایران مهم‌ترین دستاورد میزبانی اجلاس شورای المپیک آسیا بود.
کد خبر : 22065

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک امروز با برپایی نشست خبری به بررسی دستاوردهای حاصل از میزبانی شورای المپیک آسیا پرداخت. وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «در حاشیه باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی سعی خواهیم کردیم اجلاس‌هایی که برای ورزش می‌تواند مفیدباشد میزبانی کنیم. شیخ احمد نیز بدون درنگ اعلام موافقت کرد.»


رئیس کمیته ملی المپیک افزود: «ما در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی علاقمند بودیم که یکسری نشست‌ها را با روسای کمیته‌های ملی المپیک کشورها داشته باشیم اما موفق نشدیم. در رویدادی مانند شورای المپیک آسیا همه مقامات مسئول بدون استثنا حضور پیدا می‌کنند. بنا‌بر‌این این نشست فرصتی را ایجاد کرد تا به نفع احسن از آن استفاده کنیم تا روابط قلبی ما با اعضای شورای المپیک آسیا بیشتر شود و با فضای کشور ما بیشتر آشنا شوند. »


وی ادامه داد:«خیلی از مقاماتی که به ایران آمدند اشاره می‌کرد‌ند که فکر نمی‌کرد‌ند فضای ایران به این شکل باشند. آنها نگرانی‌هایی در بدو ورود داشتند که ما این نگرانی‌ها را برطرف کردیم و باعث شد وقتی آنها به کشورشان باز می گردند برای ما نامه تشکرآمیز ارسال کنند. برای نمونه شاهزاده برونئی نامه‌ای را برای ما ارسال کرد. در قالب این رویداد 90 نفر در ایران حضور پیدا کردند که آنها سفیر کشورهای خود بودند و پیام ورزش و کشور ما را به هموطنان خود می‌رسانند. وقتی می دانستیم آنها وقتی به ایران بیایند حضورشان اثرات خود را خواهد گذاشت. بنا‌بر‌این بر‌نامه‌ریزی انجام دادیم و موقعیت تمام افراد و مسئولیت‌هایی که دارند را مشخص کردیم و خواستیم همتایان آنها در ایران نشست‌هایی را داشته باشند و اگر خروجی هم داشته اند در اختیار ما قرار دهند تا اطلاع رسانی کنیم.»









90 درصد روسای فدراسیون‌ها این درخواست را داشتند که تغییر ناحیه بدهیم. اگر این اتفاق رخ دهد وضعیت کشورمان از لحاظ بعد قهرمانی بهتر خواهد شد، چرا که در آسیای میانه قرارمی‌گیریم و می‌توانیم به کشورهای صاحب ورزش همانند قزاقستان و ازبکستان طعنه بزنیم و این به نفع ورزش ایران است



هاشمی در ادامه در خصوص جزئیات این دیدارهایی که در حاشیه برگزاری اجلاس شورای المپیک آسیا برگزار کرد گفت: «نزدیک به 20 یا 30 دیدار داشتیم. نشستی با شیخ احمد و با حضور اعضای هیات اجرایی در دفتر من برگزار شد. شهنازی با تعدادی از دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورها نشست داشت. حیدر فرمان بیش از 10 نشست را در ایران برگزار کرد. همچنین نشستی نیز در خصوص فو‌تبا‌ل در آکادمی ملی فو‌تبا‌ل برگزار شد که این نشست به خوبی صورت گرفت و کفاشیان گزارشات خوبی را از وضعیت فو‌تبا‌ل ساحلی و استعدادیابی در مدارس ارائه کرد. افرادی همچون داورزنی، محمدیان نیز هر کدام نشست‌هایی را برگزار کردند.»


رییس کمیته ملی المپیک در ادامه در خصوص تغییر ناحیه ایران در بازی‌های آسیایی گفت: «ورزش ما در منطقه غرب آسیا قرار دارد. هفت، هشت ماه قبل بررسی‌های اجمالی را انجام دادیم و همچنین نظر روسای فدراسیون‌ها را گرفتیم و 90 درصد روسای فدراسیون‌ها که متولی رشته ورزشی خود در ایران هستند این درخواست را داشتند که تغییر ناحیه بدهیم. اگر این اتفاق رخ دهد وضعیت کشورمان از لحاظ بعد قهرمانی بهتر خواهد شد، چرا که درناحیه غرب آسیا 12 کشور عربی و به علاوه ایران است و اگر از لحاظ فرهنگی و فنی از آن ناحیه خارج شویم و در آسیای میانه قراربگیریم می‌توانیم به کشورهای صاحب ورزش همانند قزاقستان و ازبکستان طعنه بزنیم و این به نفع ورزش ایران است.»


وی از موافقت اولیه شیخ احمد با تغییر ناحیه ایران خبر داد و ادامه داد:«در نشست با شیخ احمد او موافقت خود را اعلام کرده است اما برای اجرایی کردن آن فضای آن نیز باید ایجاد شود. بر این اساس کمیته ملی المپیک کمیته ای را مامور این کار کرده‌ است تا علت و دلایل این تغییر را گرفته و روی کاغذ بیاورد و کار کارشناسی بر روی آن انجام شود. پس از آن برای شیخ احمد ارسال شود تا در مجمع عمومی شورای المپیک آسیا این موضوع مطرح شود.»


هاشمی درادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سجادی عضو ستاد المپیک ریو است و انتصاب او برای اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای شما نگرانی ایجاد نمی‌کند که از فعالیت‌های او در این ستاد کم شود، اظهار داشت: «المپیک دغدغه سجادی است. سرخابی‌‌ها هم جزئی از ورزش هستند که نباید از آنها غافل شد و آنها را فراموش کرد. دیروز جلسه‌ای با او داشتیم و به جمع‌بندی رسیده‌ایم. سجادی هم گفته هیات مدیره این دو باشگاه مشخص شود بقیه کار به دست هیات مدیره انجام می شود.»


رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه المپیک در سال آینده عنوان کرد: «85 درصد کسب سهمیه‌ها در سال جاری اتفاق می‌افتد و تعداد رشته‌های خاصی هستند که در سال 95 سهمیه در آنها توزیع می‌شود و ما فعال نیستیم. بخش اعظم بودجه ما در سال آینده به اعزام یا رویدادهای تدارکاتی قبل از اعزام اختصاص می‌یابد. نگرانی ما بودجه سال جاری است که باید مدیریت کنیم. از طرفی، برخی رشته‌ها در المپیک حضور ندارند و باید به آنها توجه شود چرا که بازی‌های آسیایی پیش روست.»


هاشمی درباره اینکه کادر فنی تیم فوتبال امید برای قراردادهایشان دچار مشکل شده‌اند نیز گفت: «40 روز پیش با کفاشیان و کاشانی جلسه داشتیم. این دغدغه مطرح شد و آنها سر اعداد و ارقامی به تفاهم رسیدند. حالا اگر مشکلی باشد رسیدگی می‌کنیم که حل شود که مربی ایرانی هم باید توجه شود تا به حق و حقوق خود برسد.»


هاشمی در پایان درباره رقم دقیق بودجه کمیته نیز گفت:‌ «ردیف اصلی اعلام شده اما ردیف فرعی را شفاهی به ما گفتند. در مجموع تمامی بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک 52 میلیارد تومان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر