صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بینی صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری لوازم‌خانگی تا سال ۹۹

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف‌گذاری صادرات صنعت لوازم خانگی برای سال ۹۶ حدود ۶۰۰ میلیون دلار و برای سال ۹۹حدود ۱۶۰۰میلیون دلار و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳ هزار میلیون دلار است.
کد خبر : 220498

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صمت، رضا رحمانی در جلسه هم‌اندیشی که با حضور روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های تولیدی، کارفرمایی، تعاونی، سازندگان و تولید‌کنندگان لوازم‌خانگی برگزار شد، اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگی ازجمله صنایع درآمدزای جهان است و با توجه به نیاز عمومی جامعه جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد.


وی افزود: سال ۲۰۱۳ ارزش تولیدات لوازم‌خانگی به ۴۳۱ میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود نرخ رشد واقعی سالیانه آن طی سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۱۳ به حدود ۴.۸ درصد برسد.


سهم قاره‌ها از گردش مالی این صنعت به ترتیب آسیا و اقیانوسیه ۵۴ درصد، اتحادیه اروپا ۱۸.۳ درصد و امریکای شمالی ۱۶.۵ درصد است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال این صنعت در جهان شامل whirlpool، bosoch electrolux، گروه شرکت‌های Haier، Areelik، لوازم‌خانگی Ge، miele، و لوازم‌خانگی LG و Samsung می‌شوند.


به گفته رحمانی، سابقه فعالیت صنعت لوازم‌خانگی در ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد و نیاز روزافزون اقشار جامعه به خرید و استفاده از لوازم‌خانگی نشان از اهمیت بازار این لوازم دارد. درواقع این صنعت، تأمین نیاز خانوارها را برای استفاده از امکانات مدرن و مطمئن زندگی در فهرست مأموریت‌های خود دارد.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید پذیرفت که مشتریان مجبور به تطبیق خود با محصولات این صنعت نیستند بلکه این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با خواسته‌های بازار و درنهایت مشتریان انطباق دهند.


رحمانی با اشاره به چشم‌انداز توسعه صنعت لوازم‌خانگی ایران در افق سال ۱۴۰۴ بیان کرد: بر اساس این چشم‌انداز حفظ جایگاه دوم منطقه و دستیابی به نام تجاری معتبر در جهان با تولید سالیانه ۱۶ میلیون دستگاه و صادرات ۳ میلیارد در صنعت لوازم‌خانگی مدنظر قرارگرفته است.


وی به اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: ایجاد حداقل یک نام و نشان و تجاری در سطح بین‌الملل، ارتقای سطح کیفیت و استاندارد محصولات در سطح جهانی همچنین رسیدن به مقیاس اقتصادی تولید، ارتقای سطح فناوری و دستیابی به فناوری‌های جدید روز دنیا، افزایش صادرات و توسعه اشتغال پایدار از اهداف کلی در صنعت لوازم‌خانگی است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به هدف‌گذاری صنعت لوازم‌خانگی تا افق سال ۱۴۰۴ اشاره و تصریح کرد: هدف‌گذاری برای تولید یخچال و فریزر تا پایان سال ۹۶ حدود ‌۲.۷ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۳.۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید ماشین لباس‌شویی تا پایان سال ۹۶حدود ۲.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود۳.۲ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۴ میلیون دستگاه خواهد بود.


رحمانی ادامه داد: هدف‌گذاری برای تولید کولرآبی تا سال ۹۶حدود ۲.۴ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۲.۷ میلیون دستگاه و تا سال ۱۴۰۴حدود ۳میلیون دستگاه است. همچنین هدف‌گذاری برای تولید اجاق‌گاز در سال ۹۶حدود ۳.۵ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۹۹حدود ۴ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴حدود ۵ میلیون دستگاه است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، سهم صادرات صنعت لوازم‌خانگی از کل صادرات صنعتی برای سال ۹۶حدود نیم درصد و برای سال ۹۹حدود 7 دهم درصد و برای سال ۱۴۰۴حدود یک درصد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر