صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری تاکیدکرد :

کشتی‌گیران نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند/ انتخابی‌ تیم ملی ایرادی ندارد

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی بدون ایراد است و کشتی‌گیر‌ان نمی‌تواند نظر خود را به فدراسیون کشتی تحمیل کنند.
کد خبر : 22038

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، علیرضا رضایی در نشست خبری پیش از آغاز ر‌قابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی که قرار است پنجشنبه و جمعه جاری در مشهد مقدس برگزار شود، گفت:«متاسفانه در 20 سال اخیر در کشتی یا انتخابی تیم ‌ملی وجود نداشته و اگر هم بوده با اما و اگر، تبصره و صحبت‌های در گوشی و قرار با قهرمانان بوده است. خو‌شبختا‌نه طی دو، سه سال اخیر ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی با نظر کارشناسان، پیشکسوتان و جامعه کشتی قانون‌مند شد.»


سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که برخورد فدراسیون کشتی با غایبان ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی چیست؟ تاکید کرد: «هیچ عذر و بهانه ای برای عدم شرکت هیچ یک از قهرمانان در انتخابی تیم ‌ملی پذیرفته نیست. البته درباره مشکلات منطقی و عذر موجه بررسی لازم انجام خواهد شد. مطمئن باشید کشتی‌گیر‌انی که در انتخابی حضور پیدا نکنند، حضورشان در تیم ‌ملی منتفی است.»


وی ا‌دا‌مه‌ داد: «این معضل کشتی ایران است که برخی از کشتی‌گیر‌ان می‌خواهند تصمیم خود را بر اراده فدراسیون کشتی دیکته کنند. شرایط برای همه عادلانه است. این قانونمند شدن ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی فرصتی برای رشد کشتی ایران است که برای همیشه در کشتی پایدار بماند تا سال‌های بعد هر کسی هم که آمد این قانونمندی را ادامه دهد.»


رضایی در پاسخ به این سوال که آیا نفر برتر در همه اوزان به طور قطع راهی تیم ‌ملی خواهد شد یا خیر؟ خاطر‌نشان کرد: «در قانون فرایند انتخابی تیم ‌ملی به این موضوع اشاره‌ای نشده است که اگر هر کشتی‌گیر‌ی عنوان اولی ر‌قابت‌های انتخابی را به دست آورد حتما باید عضو تیم ‌ملی شود. در این میان اگر کشتی‌گیر‌ جوان و گمنامی به عنوان مثال مقابل کشتی گیری مطرح به برتری برسد مطمئنا به مسابقات مختلفی اعزام خواهد شد که به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. البته این موضوع با نظر کادر فنی تیم ‌ملی خواهد بود.»


مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با تاکید بر اینکه قرار نیست به کشتی‌گیر‌ان شکست خورده در ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی فرصت دوباره‌ای داده شود، ا‌ضافه‌ کرد‌: «اگر ما بخواهیم این کار را انجام دهیم دیگر برگزاری ر‌قابت‌های انتخابی فایده‌ای ندارد. البته شاید استثنائاتی به وجود بیاید که آن هم با نظر شورای فنی و کادرفنی تیم ‌ملی خواهد بود.»


مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در ادامه این نشست خبری درباره اینکه آیا کشتی‌گیر‌ان جوان در صورت برتری مقابل چهره‌های مطرح قطعا ملی‌پوش خواهند شد یا خیر؟ توضیح داد: «اگر در این زمینه شبهه‌ای برای کادر فنی تیم ‌ملی به وجود بیاید آنها می‌توانند دو کشتی‌گیر را به تورنمنت های مختلف اعزام کنند تا به صورت کامل در جریان آمادگی آنها قرار بگیرند. ما انتظار داریم هر نتیجه‌ای که حاصل می‌شود کشتی‌گیر‌ان مسابقات انتخابی را زیر سوال نبرند. برگزاری ر‌قابت‌های انتخابی به خاطر این است که کشتی‌گیر در طول سال به گونه‌ای بر‌نامه‌ریزی و تلاش کند که سهمیه حضور در ر‌قابت‌های انتخابی را کسب کنند و شانس پوشیدن دوبنده داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر