صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

مقصران بدهی استقلال به مردم معرفی شوند/ شفر بی‌واسطه سرمربی شد/ رزومه مجیدی بررسی می‌شود

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: هرکسی که ادعا می‌کند در جلسات و مذاکرات من با شفر حضور داشته‌‌است، دروغ می‌گوید و قصد دارد خودش را بزرگ کند تا به منفعتی برسد.
کد خبر : 219733

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال در ابتدای نشست خبری قرارداد این باشگاه با شرکت اسمارت لایف، اسپانسر آبی‌پوشان گفت: «تشکر می‌کنم از مسئولان باشگاه استقلال که همواره در تلاش بوده‌اند تا بدهی‌های باشگاه را با قرارداد با اسپانسرهای مختلف برطرف نماییم. باشگاه استقلال همواره منتظر ارتباط با اسپانسرهای مختلفی است که قصد دارند از طریق این باشگاه محصولات خود را معرفی کنند. در این راستا، به شدت نیاز است که به مردم اطلاع‌رسانی شود، چرا که شرایط و زندگی ماشینی که ما داریم حکم می‌کند ما از محصولات طبیعی و معدنی استفاده کنیم. به همین منظور ما محصول آب آشامیدنی اسمارت لایف را که می‌تواند محصول خوبی برای مردم در زمینه هزینه‌های درمان و سلامت جسمانی‌شان باشد را معرفی می‌کنیم تا باشگاه از طریق بخش خصوصی مشکلات مالی خود را حل کند.»


در ادامه مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا درخصوص اینکه این باشگاه به غیر از برنامه قرارداد با شرکت اسمارت لایف، چه برنامه‌های دیگری برای درآمدزایی و کاهش هزینه‌های خود دارد، گفت: «در سال گذشته با شرکت های مختلفی قرارداد داشتیم و شرایط خوبی را سپری کردیم و باشگاه روی پای خود ایستاد و به تعهدات خود عمل کرد. اگر بخواهیم باشگاه حرفه ای باشیم، باید فراتر از این عمل کنیم و به دنبال منابع پایدار باشیم. اعضا و مدیریت باشگاه در تلاش هستند تا درآمدزایی بسیار خوبی را برای این باشگاه فراهم نمایند.»


او افزود: «از آنجایی که باشگاه استقلال یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، باید به گونه‌ای عمل کند که مشکلات مالی خود را حل کند، اما باشگاه در 10 سال گذشته با بدهی‌های فراوان مواجه بوده است که در این راستا ما تلاش کرده‌ایم تا بدهی‌هایی که در گذشته داشتیم را پرداخت کنیم. یکی از اقدامات خوبی که انجام داده‌ایم این بوده است که در دو سال گذشته هیچ‌گونه بدهی‌ای به بار نیاورد‌ه‌ایم. ضمن اینکه موفق شده‌ایم بیش از 13 میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته را پرداخت نماییم که مبلغ قابل‌توجهی برای باشگاه است.»


مدیرعانل استقلال یادآور شد: «یکی از راه‌هایی که منجر به پرداخت بده‌ها شد توافق با اسپانسرها بوده است. در همین راستا جلساتی با مدیران محترم مجموعه اسمارت لایف داشتیم که باید از مدیران این شرکت برای وقتی که اختصاص دادند، تشکر کنم. ما درگیر مسائل تیم بودیم اما ساعت‌ها وقت گذاشتیم و در نهایت قراردادی تنظیم شد و امروز نیز این قرارداد آغاز شد. امیدوارم از فردا اتفاقی رخ دهد که هواداران با این محصول آشنا شوند و در راستای کمک به باشگاه از این محصول به باشگاه کمک کنند.»


وی ادامه داد: «ما می‌توانستیم این 13 میلیارد تومان را برای هزینه کمپ باشگاه و همچنین ساخت ورزشگاه اختصاصی برای باشگاه کنیم، اما آن را برای هزینه‌هایی که از گذشته روی دست باشگاه باقی‌مانده بود، خرج کردیم. همان‌طور که می‌دانید طبق نظر فیفا و AFC باشگاه‌ها باید دارای استانداردهای بین‌المللی باشند که متاسفانه استقلال این مجوزها را به صورت کامل هنوز به دست نیاورده است، با این وجود ما تلاش کرده‌ایم که باشگاه را به گونه‌ای جلو ببریم که همواره قسمتی از بدهی‌های قبلی را پرداخت نماییم؛ این در حالی است که ما در گذشته بدهی به بار نیاورده‌ایم، ولی داریم بدهی‌هایی که آنها را ایجاد نکرده‌ایم پرداخت می‌کنیم.»


مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از مشکلاتی که ما با آن مواجه بودیم، شکایت برخی بازیکنان سابق به کمیته انضباطی AFC بود. در ابتدا 3-4 بازیکن به AFC شکایت کردند و کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای از ما درخواست داشت که این بدهی‌ها را پرداخت نماییم، اما با افزایش شکایات از طریق فوتبالیست‌های ایرانی به AFC ما شاهد آن بودیم که AFC طی نامه‌ای به ما اعلام کرد که ما از پرداختن به مسائل بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان داخلی انصراف داده‌ایم و بهتر است خود فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها مشکلات را با بازیکنان حل کنند.»


افتخاری در ادامه با اشاره به مشکلات بدهی‌های استقلال به اداره مالیات گفت: «ما از طریق مجلس خواستیم تا به استقلال که شرکت دولتی محسوب می‌شود، کمک کنند تا بدهی‌های مالیاتی داده شود. این موضوع پریروز یا هفته گذشته رخ نداده است، بلکه در کمیسیون اصل 90 مجلس تیم تحقیق و تفحص تشکیل شده و از طریق آن برای مردم شفاف‌سازی شده تا آنها بدانند که در 10 سال گذشته چه کسانی مسبب ایجاد بدهی‌های سنگین برای باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌ها شده‌اند. ما موفق شده‌ایم در سال‌جاری 30 درصد از قراردادهای بازیکنان و کادر فنی سابق را پرداخت کنیم و این نشان می‌دهد به تمامی مواردی که متعهد بودیم عمل کرده‌ایم.»


افتخاری در خصوص اینکه در زمان استعفای علیرضا منصوریان سکوت خبری در این باشگاه حکم‌فرما شد و در همین سکوت خبری با شفر قرارداد جدیدی منعقد شد، بیان داشت: «ما اصلا سکوت خاصی نداشتیم. به دنبال جانشین برای منصوریان بودیم و به همین دلیل در سکوت بودیم. وقتی با استعفای منصوریان مواجه شدیم، به نتیجه رسیدیم که با وی قطع همکاری کنیم و در همین زمینه اطلاع‌رسانی انجام دهیم. سپس با شفر مذاکره کردیم و با او به توافق رسیدیم و قرارداد منعقد شد.»


او خاطرنشان ساخت: «متاسفانه مباحث مختلفی درخصوص جدایی منصوریان از استقلال مطرح شده است، یکی از این مباحث این بوده است که منصوریان قراردادی 7 میلیاردی با باشگاه استقلال داشته و به این سبب بوده که وی از تیم کنار گذاشته نمی‌شد؛ اصلا چنین چیزی نبوده است. قرارداد منصوریان با ما یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان در سال اول بود که در سال دوم 60 میلیون تومان به قرارداد او اضافه شد و به مبلغ یک‌میلیارد و 260 میلیون تومان رسید. او هم مانند دیگر بازیکنان و اعضای کادر فنی سابق 30درصد از قراردادش را دریافت کرده است. متاسفانه ما در شرایطی که در فضایی کاملا آرام و دوستانه با سرمربی سابق تیم قطع همکاری کردیم، عده‌ای دوست دارند فضاسازی کنند. جالب است بدانید خود منصوریان به من اعلام کرد که چون من خود را از خانواده باشگاه استقلال می‌دانم، مابقی مبالغ قراردادم را نمی‌خواهم و قرارداد وی فسخ شد.»


افتخاری درخصوص دستیاران ایرانی وینفرد شفر‌، سرمربی جدید این باشگاه گفت: «ما کمیته فنی باشگاه را تشکیل دادیم تا از طریق این کمیته دستیاران ایرانی را به شفر پیشنهاد دهیم تا وی درخصوص آنها تحقیقات خود را انجام دهد و در صورت تمایل وی آنها در استقلال مشغول به کار شوند که تا این لحظه شفر با هیچ گزینه‌ای موافقت یا مخالفت نکرده است. او همچنان وقت دارد تا گزینه‌هایش را بررسی کند تا نهایتا از میان آنها یا اشخاصی که خودش تشخیص می‌دهد، دستیارانش را انتخاب کند. فعلا که شفر تصمیم دارد تیم را مورد بررسی قرار دهد و در مرحله بعد درخصوص دستیارانش اظهارنظر کند.»


مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: «کارنامه شفر را مطالعه کردیم و می‌دانیم او همواره موفق بوده است. حضور شفر را به فال نیک می‌گیریم. اعتبار وی به باشگاه کمک خواهد کرد. ما از آلمان هم برای قرارداد پیشنهاد داریم و دلیل آن حضور شفر است. کاری که ما کردیم، کار بزرگی است. حضور یک مربی بزرگ در ایران می تواند به فوتبال ما کمک کند. شفر از روزی که آمد، تلاش می‌کند تا بر رده‌‌های پایه نظارت داشته باشد. او به طور جد به من گفت، در آینده بازیکن صادر خواهید کرد زیرا در ایران استعدادهای خوبی داریم و با برنامه‌ریزی می‌توانیم بازیکنان بزرگی را به تیم ملی و کشورهای دیگر صادر می‌کنیم. این موضوع یک صنعت است و به باشگاه از طریق صادرات بازیکنان کمک خواهد شد. این موضوع جز برنامه‌های ما خواهد بود و مطمئنم موفق می‌شود.»


افتخاری در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه حسن زمانی، ‌عضو هیات‌مدیره باشگاه از این باشگاه جدا شده است، چرا که خبری از وی نیست؛ تصریح کرد: «درخصوص زمانی باید این را بگویم که بعد از جلسه مشترکی که با سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان داشتیم؛ قرار شد که بعد از این بنده که سخنگوی باشگاه هستم فقط درباره باشگاه صحبت کنم و دیگر اعضای هیات‌مدیره در هیچ زمینه‌ای مصاحبه نکنند. چون زمانی دیگر مصاحبه نمی‌کند دلیلی بر این نمی‌شود که وی از هیات‌مدیره کنار گذاشته شود. وی در جلسه فردا سه‌شنبه حضور پیدا خواهد کرد و همچون گذشته کمک می‌کند تا مسائل باشگاه را حل کنند.»


مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص اینکه با وینفرد شفر چگونه به توافق رسیدید، گفت: «در زمانی که صفایی فراهانی رئیس فدراسیون فوتبال بود، ما با وینفرد شفر توافق کردیم و قرار بود که وی سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران شود؛ ولی به خاطر برخی مسائل این همکاری به سرانجام نرسید. خود بنده با شفر از قدیم در ارتباط بودم و در تماسی که با وی داشتم جلسه‌ای را در دبی با وی گذاشتم، بعدازظهر از تهران به دبی رفتم، شبانه با هم جلسه گذاشتیم، فردا صبح جلسه دوم را گذاشتیم و تنها کسی که در این مذاکرات و جلسات ما حضور داشت، صالح محمدیان مترجم وی هستند که همینک هم در کنار ایشان نشسته‌اند. هرکسی که ادعا می‌کند در جلسات و مذاکرات من با شفر حضور داشته‌ است، دروغ می‌گوید و قصد دارد خودش را بزرگ کند تا به منفعتی برسد. شفر بدون واسطه به استقلال آمد.»


افتخاری در مورد آخرین وضعیت مجتبی جباری گفت: «شفر از کمیته پزشکی خواسته تا درباره جباری گزارش کاملی را ارائه بدهند. شفر می‌گوید من بازیکنی را می‌خواهم که 90 دقیقه در زمین بجنگد. این گزارش از سوی کمیته پزشکی به شفر ارائه می‌شود و او تصمیم نهایی را درباره این بازیکن خواهد گرفت.»


مدیرعامل استقلال درباره حضور فرهاد مجیدید درکادرفنی وینفرد شفر عنوان کرد: «رزومه مجیدی در کمیته فنی بررسی خواهد شد. البته اگر سرمربی تیم تمایل داشتند، این کار را کمیته فنی انجام می دهد. اگر کمیته فنی مجیدی را تایید کند، مانند دو نفر دیگر به کادرفنی اضافه می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر