صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

رتبه 74 دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در بین 800 دانشگاه برتر دنیا

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد در زمان انتصابم هیچ نسبت سببی و نسبی و ژن خوب نداشتم و فقط توصیه‌های وزیر بهداشت را سرلوحه کار خود قرار دادم.
کد خبر : 219476

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از وبدا، دکتر علی جعفریان در مراسم تکریم خود و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برنامه 4 ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران در دی‌ماه سال 92 به تصویب هیات رییسه این دانشگاه رسید و مبنای کار ما قرار گرفت. همچنین به سفارش رییس جمهوری، طرح دست‌های مهربان برای رسیدگی به وضعیت شهرستان‌های استان تهران آغاز و تا‌کنون 14 دوره اجرا شده و توانسته 19 هزار ویزیت را انجام دهد.



او به آغاز اجرای طرح تحول سلامت از اردیبهشت سال 93 اشاره کرد و گفت: علاوه بر آغاز این طرح، برنامه‌های طرح تحول آموزش در سال 94 و تحول در بهداشت در سال 95، در دانشگاه علوم پزشکی تهران همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شد.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: علاوه بر اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت، تکمیل شبکه بهداشت در تهران و در مناطق تحت پوشش این دانشگاه را در دستور کار قرار دادیم و لازم بود که برنامه‌های در حال اجرا را رصد، پیگیری و پایش می‌کردیم. همچنین هیات رییسه دانشگاه با ترکیب کامل توانست 60 جلسه را در محیط مانند دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت برگزار کند.


جعفریان با بیان اینکه از مهر 92 تا شهریور امسال، 48 گزارش مکتوب ارائه داده‌ام، افزود: خوشحالیم که در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاوه بر جذب 800 دانشجوی خارجی، توانست به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، به عضویت 8M یا مجمع ملی سلامت درآید.


او به افزایش تعاملات بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت توانستیم علاوه بر دیدار و نشست با مسئولان سازمان جهانی بهداشت، با چندین دانشگاه معتبر دنیا نیز تعامل داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف را امضا کنیم.


رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره وضعیت علمی این دانشگاه در عرصه بین‌الملل هم گفت: از نظر رتبه‌بندی بین‌المللی در گزارش سال 2017 نظام رتبه‌بندی استنادی ESI، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه 697 بخش استانادات و 380 در بخش تعداد مقالات بود. همچنین این دانشگاه در پایگاه رتبه‌بندی تامیز، رتبه 74 آموزش را در ارزیابی 800 دانشگاه برتر دنیا کسب کرده است.


جعفریان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای شاخص 131H-index است که 37 واحد از دانشگاه رتبه دوم علوم پزشکی کشور بیشتر است و بالاترین میزان را در بین همه دانشگاه‌های کشور شامل علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی دارد.


او در پایان با تقدیر از خدمات معاونان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در طول دوران تصدی مسئولیت خود در دانشگاه علوم پزشکی تهران، یادآور شد: در زمان انتصابم هیچ نسبت سببی و نسبی و ژن خوب نداشتم. من با همان لباس امروز به این مراسم آمده‌ام که با آن در مراسم انتصابم در سال 92 حضور یافته بودم اما از نظر بدنی، کوچک‌تر هم شده‌ام. اعتقاد دارم که به هیچ عنوان اجازه نداریم منافع شخصی را در اولویت کار خود قرار دهیم.


در پایان این مراسم و با حضور وزیر بهداشت، از خدمات دکتر جعفریان تقدیر و دکتر عباسعلی کریمی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران معارفه شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر