صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

فرصت سرمایه گذاری ٥/٥میلیارد دلاری در نفت مناطق مرکزی 

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: بسته سرمایه گذاری برای استفاده از فرصت های مالی سرمایه گذاران در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای توسعه میدانهای گازی ، نفتی و احداث ایستگاههای تقویت فشار مشتمل بر ٥/٥ میلیارد دلار برآورد شده که حدود یک میلیارد دلار آن در بسته پیشنهادی میدان محور ارائه شده است.
کد خبر : 219020

به گزارش گروه اقتصادی آنا، شهریار آقایی مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره فرصت‌های سرمایه گذاری در این طرحها اظهار داشت:فرصت های سرمایه گذاری شامل احداث ایستگاههای تقویت فشار گاز میدانهای کنگان، هما ، وراوی،نار و سرخون است.همچنین توسعه میدانهای گازی هالگان، سفیدزاخور ، سفیدباغون، دی ،آغار ،مدار، پازن ،خارتنگ ، تابناک و گردان در ردیف توسعه میدانهای گازی قرار دارد.


وی درباره توسعه میدانهای نفتی افزود:میدانهای نفتی آبان، پایدار، پایدار غرب ، دانان، چشمه خوش ، دالپری ، نفت شهر ، سومار ، دهلران و خیام شامل برنامه توسعه ای می شود.


آقایی در رابطه با طرحها و پروژه های در دست اقدام این مدیریت تصریح کرد:در این مدیریت، بودجه ریزی ، کنترل تعداد ١١طرح ، ٨١ پروژه و ١٥٧٤ زیر پروژه به طور مستمر در حال انجام است . هم اکنون حدود ٢٥٠ پروژه در حال اجراست که ٢٠٠ مورد آن در بخش مدیریت مهندسی و ساختمان و ٥٠ پروژه در شرکتهای تابعه را شامل می شود.


مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با پروژه های عمده در دست اجرای این شرکت خاطرنشان کرد:طراحی، ساخت و نصب واحدهای فرآورشی بخش گاز پالایشگاه فراشبند با هدف فرآورش روزانه ٢٠میلیون متر مکعب گاز از میدان آغار با حدود ٣٠ درصد پیشرفت در حال اجراست. همچنین طرح جمع آوری و تزریق گاز همراه میدان سروستان و سعادت آباد در مراحل پایانی آن قرار دارد.


آقایی درباره طرح جمع آوری و تزریق گاز همراه میدان نفتی چشمه خوش اظهار داشت: این طرح با هدف جمع آوری گازهای همراه نفت جهت تامین خوراک NGL3100 و تزریق گاز در میدان چشمه خوش بوده و هم اکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و باید تا قبل از اتمام واحد NGL3100 به بهره برداری برسد.


آقایی از انجام مطالعات مفهومی، طراحی پایه و تهیه اسناد مناقصه EPCطرح احداث ایستگاه تقویت گاز میدان هما خبر داد و افزود:این طرح به منظور نگهداشت سقف تولید به میزان بیش از ١٨ میلیون متر مکعب گاز در فصول گرم و برداشت روزانه ٢٢ میلیون متر مکعب در روز در ماههای سرد سال صورت گرفته و پیشرفت آن ٩٠ درصد است.


وی درباره طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D و تامین سوخت پایدار برای پنج استان شرقی و شمالی کشور تاکید کرد:جهت دستیابی به تامین سوخت پایدار گاز پنج استان شرقی و شمالی کشور ، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت .در این راستا حفاری ١١حلقه چاه ، تهیه و نصب تسهیلات شش حلقه چاه به اتمام رسیده است.همچنین احداث مرکز جمع آوری نیز در مراحل پایانی آن قرار دارد. لازم به ذکر است سال گذشته در مجموع یک میلیارد و ٣٩٠ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق و یک میلیارد و ٢٦٧ میلیون متر مکعب برداشت شده است.


مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از حفاری 18حلقه چاه طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد چاه ، تاکنون پنج حلقه چاه حفاری شده و بقیه چاهها نیز در حال حفاری یا برنامه انجام حفاری قرار دارد.


طی شش ماه اول امسال تعداد ٣٥ شرح نیاز از سوی شرکتهای بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب مورد بررسی قرار گرفت و در کمیته های بررسی فنی و عملیات فنی در حال انجام فرایند بررسی و تصویب قرار دارد. همچنین با وجود کاهش اعتبارات داخلی در شش ماه دوم سال گذشته ، با اولویت بندی طرحها و پروژه ها ، تعداد ١٤٠ شناسنامه پیمان بررسی شد.


در شش ماه اول امسال همچنین از مجموع پنج هزار و ٤١٩ میلیارد ریال و ٧٠ میلیون دلار منابع داخلی ، میزان یک هزار و ٩٧٣ میلیارد ریال و ٤٣میلیون و ٥٠٠ هزار دلار به طرحها و پروژه های شرکت تخصیص یافته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نفت مناطق مرکزی
ارسال نظر