صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶
3 خبر از کمیته ملی پارالمپیک

حضور سه پاراتکواندوکار ایران در رده نخست رنکینگ جهانی

رنکینگ پاراتکواندوکاران در ماه اکتبر اعلام شد و براساس آن مهدی پوررهنما، سعید صادقیان‌‌پور و اصغر عزیزی از ایران در جایگاه نخست اوزان خود قرار گرفتند.
کد خبر : 218896

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، در جدیدترین رنکینگ جهانی که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شده است، صادقیان‌پور در وزن ۶۱- کیلوگرم (K۴۲) با ۱۴۶ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد و پوررهنما نیز در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۴) با ۱۶۹ امتیاز در صدر است.


عزیزی هم در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۴) با یک پله صعود و کسب ۱۴۵/۲۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفته است. محسن عبدی در این وزن در رده سیزدهم قرار دارد.


همچنین محمود جعفرزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم (K۴۲) با ۱۱۲/۴۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و محمدرضا شعبانی در همین وزن، رده هفدهم را به خود اختصاص داده است.


احمد نریمانی در وزن ۷۵+ کیلوگرم (K۴۲) و با ۷۸/۴۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و سجاد جوانبخت در وزن ۶۱- کیلوگرم (K۴۴) با ۶۶/۰۵ امتیاز جایگاه چهارم جدول رده بندی را به نام خود ثبت کرده است.


نمایندگان ایران با ترکیب پنج نفره سعید صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، محمود جعفرزاده، احمد نریمانی و اصغر عزیزی تمرینات خود را به منظور حضوری قدرتمندانه در هفتمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که ۲۷ مهرماه در لندن برگزار می‌شود، در مرکز جهانی تکواندو پیگیری می‌کنند.


امتیاز مسابقات قهرمانی جهان G۱۰ است و به نفر اول ۱۰۰ امتیاز، نفر دوم ۶۰ امتیاز و نفرات سوم ۳۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق می‌گیرد.


* آغاز اردوی آمادگی تیم‌های نابینایان از پنجم آبان


اردوهای تیم‌های گلبال، دوومیدانی و شطرنج بانوان اعزامی به بازی های پاراآسیایی جوانان از پنجم آبان ماه در تهران آغاز می‌شود. اردوی تیم دوومیدانی از پنجم آبان آغاز و تا ۱۲ آبان ماه ادامه دارد. دو‌و‌میدانی‌کاران جوان در حال حاضر اردوهای آمادگی خود را به صورت غیر متمرکز در شهرهای خود انجام می‌دهند و اردوهای متمرکز این تیم از پنجم آبان ماه آغاز می‌شود. این تیم دو اردوی متمرکز دارد که مرحله اول از ۵ تا ۱۲ آبان ماه و مرحله دوم از ۹ تا ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.


برای تیم جوانان شطرنج نیز دو مرحله اردوی تدارکاتی در نظر گرفته شده است، اما زمان برگزاری اردوها مشخص نیست. همچنین چهار اردوی آمادگی برای تیم گلبال در نظر گرفته شده و این تیم از ابتدای سال پنج اردو را پشت سرگذاشته است. اردوی جدید از ۱۹ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.


این تیم چهار مرحله اردوی دیگر را برگزار می‌کند که از ۱۹ مهرماه به صورت یک هفته درمیان برگزار می‌شود و مرحله آخر اردو نیز از ۹ تا ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.


بازی‌های پاراآسیایی جوانان از ۱۹ تا ۲۳ آذرماه در کشور امارات برگزار می‌شود.


* امضای تفاهمنامه همکاری آیواز و سازمان جهانی پاراوالیبال


فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو ملقب به آیواز به منظور توسعه دوجانبه روابط و فراهم کردن موقعیت‌های ورزشی با سازمان جهانی پاراوالیبال قرارداد همکاری امضا کرد. این قرارداد در ابوظبی امارات و با حضور «پل دیپیس»، رئیس آیواز و «بری کوزنر»، رئیس سازمانی جهانی پاراوالیبال، منعقد شد.


رقابت‌های آیواز امسال شامل پاراتیروکمان، دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز و تکواندو خواهد بود که از ۹ تا ۱۵ آذر در سانتو آنتونیو پرتغال برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ایران
ارسال نظر