صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

 تامین تجهیزات زیربنایی راه‌آهن از فاینانس اتریشی

معاون شرکت راه‌آهن از تمرکز این شرکت روی فاینانس یک میلیارد یورویی اتریش برای تامین تجهیزات زیر بنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه خبر داد.
کد خبر : 218811

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت راه و شهرسازی مازیار یزدانی با اشاره به برنامه راه‌آهن برای استفاده از فاینانس‌های خارجی در امور زیربنایی اظهار داشت: در حال حاضر بر روی فاینانس یک میلیارد یورویی اوبر بانک اتریش به منظور خرید تجهیزات زیربنایی مانند لوازم سیگنالینگ، علائم و ارتباطات و ماشین‌الات مکانیزه تمرکز کرده ایم.


معاون فنی و زیربنایی در ادامه به روند مذاکرات ساخت راه‌آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اشاره کرد و گفت: پس از دریافت اسناد این پروژه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل برای مشخص کردن پیمانکاران دست دوم و تسریع عملیات اجرایی با شرکت طرف قرارداد در حال مذاکره هستیم.


معاون فنی و امور زیربنایی راه‌آهن در ادامه به ساخت خطوط حومه‌ای تهران-پرند اشاره کرد و گفت: راه‌آهن حومه‌ای تهران-پرند از دو قطعه تهران-اسلامشهر و اسلامشهر-پرند تشکیل شده که پیمانکار قطعه تهران-اسلامشهر مشخص و عملیات اجرایی پروژه را شروع شده است.


یزدانی خاطرنشان کرد: قطعه اسلامشهر-پرند نیز در انتظار برگزاری مناقصه قرار دارد و هم اکنون اسناد فنی در میان شرکت‌های پیمانکار توزیع می‌شود تا پس از برگزاری مناقصه هر چه زودتر پیمانکار این قطعه نیز مشخص شود.


وی با بیان اینکه «برای اتصال تهران و پرند از طریق حمل‌ونقل ریلی دو خط حومه‌ای مجزا در کنار دو خط موجود در دست احداث قرار دارد» گفت: البته در شهر پرند به دنبال راه‌اندازی یک سیستم حمل‌ونقل ترکیبی با توسعه ایستگاه فعلی و احداث پایانه مسافربری در کنار این ایستگاه با همکاری شهرداری این شهر هستیم. که این همکاری علاوه بر توسعه حمل‌ونقلی شامل طراحی فضای سبز و تامین روشنایی مسیر تردد مردم نیز می‌شود.


این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن از بهره برداری خط دوم محور یزد-اشک‌ زر در دو هفته قبل خبر داد و گفت: امیدواریم قطعات بعدی پس از رفع نواقص جزئی به مرور طی یک سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


یزدانی یادآور شد: قطعات خط دوم تهران-زنجان هم اکنون در دست ساخت قرار دارد و حد فاصل زنجان تا قزوین نیز از پیشرفت فیزیکی مطلوبی بر خوردار است به طوری که طبق پیش‌بینی‌ها بعد از بهره‌برداری خط دوم راه‌آهن‌ تهران-قزوین شاهد افتتاح خط دوم زنجان-قزوین خواهیم بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر