صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی خبرداد:

تدوین برنامه راه‌اندازی موسسات اعتبارسنجی در وزارت علوم

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی از راه‌اندازی موسسات اعتبارسنجی در وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.
کد خبر : 218374

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سعدان زکائی امروز در جلسه اعضای شورای دانشگاه تبریز گفت: به محض آماده‌شدن این برنامه، تصویب آن در دستور کار شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری قرار خواهد گرفت.


او به وظیفه مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ سیستمی برای ارزیابی کیفیت آموزش عالی ایجاد شد و در چهار سال گذشته سعی شده با تشکیل تیم حرفه‌ای، گفتمانی در سطح وزارت علوم شکل گیرد تا بسترسازی و ریل‌گذاری صحیح با توجه به قوانین اسناد بالادستی صورت گیرد.


ذکائی با بیان اینکه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، دو راهبرد کلان بررسی تحلیل سیاست‌های راهبردی و کلان وزارت علوم و استقرار نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت را برعهده دارد، گفت: در این شورا برای اولین بار وظیفه‌ای برای مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی کشور تدوین شده که وظیفه تحلیل راهبردی سیاست‌های راهبردی وزارت علوم نیز جزو رسالت‌های آن است. در این راستا در سال جاری دو برنامه تحلیل راهبردهای حوزه معاونت پژوهشی و اجرای سیاست‌های آمایش نظام آموزش عالی تدوین شده که در صورت عملیاتی‌شدن آنها می‌توان بخشی از مسائل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی کشور را حل کرد.


ذکائی، وظیفه دیگر این مرکز را استقرار جامع نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت بیان کرد و افزود: این استقرار برای بسترسازی و سیاست‌گذاری جهت عملیات اجرایی نظارت و ارزیابی و اعتبارسنجی و اعتباربخشی بوده که عملیات اجرایی آن از سوی نهادهای غیردولتی صورت خواهد گرفت.


رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی گفت: اگر در حال حاضر کیفیت نظام آموزش عالی کشور را بر‌اساس ورودی و خروجی و فرآیندها رصد کنیم، ورودی دانشگاه‌های ما نسبت به دو دهه گذشته به دلایل مختلف دچار ضعف شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر