صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد

حذف استانی شدن انتخابات از سیاست‌های کلی انتخابات/ تکذیب اعزام نیروی مستقیم به سوریه

نشست خبری دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز برگزار شد.
کد خبر : 21831

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزارش آنا، محسن رضایی در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره جزئیات جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در ابتدای جلسه امروز اعضای مجمع ضمن بیان خاطراتی از حضرت امام به روح ایشان درود فرستادند و سالگرد انتخاب رهبری را تبریک گفتند.


رضایی گفت: همچنین اعضای مجمع ضمن گرامیداشت 15 خرداد خاطراتی گفته نشده از این حادثه را مطرح کردند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه «در جلسه امروز مجمع بحث در مورد سیاست‌های کلی انتخابات بود که در این زمینه بحث‌های مهمی صورت گرفت»، اظهار کرد: در مورد ارائه شدن پیشنهاد مجلس مبنی بر استانی شدن انتخابات در سیاست‌های کلی بحث‌های طولانی صورت گرفت.


رضایی ضمن اشاره به نظرات موافقان و مخالفان این طرح افزود: موافقان اعتقاد دارند که این طرح باعث ورود نخبگان به مجلس می‌شود و اما مخالفان می‌گویند که این طرح نیازمند مطالعات در دانشگاه‌هاست.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این طرح با رأی‌گیری اعضای مجمع از سیاست‌های کلی انتخابات حذف شد و قرار شد فعلا در سیاست‌های کلی نباشد.








به هر حال طرفداران و اعتراض‌کنندگان به تیم مذاکره‌کننده جزو مذاکرات محسوب می‌شوند و آنچه آنها می‌گویند اظهار عقیده‌ای است که بخشی از مذاکرات را شامل می‌شود

دبیر مجمع در ادامه صحبت‌های خود گفت: امروز درباره ممنوعیت ورود قوای سه‌گانه و دستگاه‌های ذی‌ربط به انتخابات و دسته‌بندی‌های سیاسی، بندی را تصویب کردیم که همه دستگاه‌های دولتی و عمومی از جمله شوراهای شهر و شهرداری‌ها نیز نباید از فهرست یا تشکلی حمایت کنند.


وی تأکید کرد: ورود اشخاص به انتخابات بدون استفاده از موقعیت حقوقی بلامانع است.


رضایی در ادامه این نشست، ضمن اشاره به مسائل منطقه اظهار کرد: در حالی که شاهدیم حملات به مردم یمن توسط آل‌سعود ادامه دارد، متأسفانه دبیرکل سازمان ملل و این سازمان تلاشی برای جلوگیری از این جنایات نمی‌کنند.


دبیر مجمع گفت: جنگ‌های فعلی منطقه بی‌سابقه‌ترین حوادث خاورمیانه است که تا به حال 10 میلیون آواره سوری، 6 میلیون آواره عراقی و قریب به 15 میلیون آواره یمنی داشته است.


وی تأکید کرد: برای پایان دادن به جنگ‌های فعلی منطقه‌ای باید بسیج همگانی بین کشورهای اسلامی و در سطح بین‌المللی شکل بگیرد.


رضایی افزود: عده‌ای می‌خواهند عقب‌ماندگی در منطقه ادامه یابد.


وی در ادامه گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام حاوی نکات بسیار مهمی بود که البته مجمع رهنمودهای ایشان را در تعیین سیاست‌های کلی در نظر می‌گیرند و البته باید بدانیم که راه امام، راه سعادت‌بخش ملت ایران است و هرگونه تحریف و انحرافی از راه امام، باعث عقب‌ماندگی از پیشرفت می‌شود.


دبیر مجمع با اشاره به شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات گفت: هر کسی چیزی را به داوطلبان نسبت می‌دهد و از این رو مجمع می‌خواهد که هزینه‌های انتخاباتی شفاف شوند.








سیاست ما از اول در سوریه این بوده که به صورت کمک‌های انسانی و مستشاری وارد شویم؛ از این رو ارسال نیروهای مستقیم از ایران صورت نگرفته است

رضایی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «اخیرا مشاور رئیس‌جمهوری گفته مراقب باشید سیاست‌های 11 تیر مانند کربلای 4 لو نرود»، گفت: به هر حال طرفداران و اعتراض‌کنندگان به تیم مذاکره‌کننده جزو مذاکرات محسوب می‌شوند و آنچه آنها می‌گویند اظهار عقیده‌ای است که بخشی از مذاکرات را شامل می‌شود.


دبیر مجمع تأکید کرد: همه حق دارند نظر خود را بگویند و ما نباید به طرفداران یا معترضان اهانتی کنیم. آنچه در صحنه بروز می‌یابد اعتقادات طرفداران و معترضان ملت ایران است و این صدا باید به گوش دنیا برسد.


رضایی در مورد ورود نیروهای ایرانی به سوریه افزود: چنین بحثی در میان مسئولان نشده و سیاست ما از اول این بوده که به صورت کمک‌های انسانی و مستشاری وارد شویم؛ از این رو ارسال نیروهای مستقیم از ایران صورت نگرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر