صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

رکود در بازار خرمای ایران و جهان

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار خوزستان با بیان اینکه در بازار خرمای جهانی با رکود مواجه هستیم، گفت: بحران مالی و اقتصادی در کشورهای اروپایی و نیز روسیه موجب شده است تا سال گذشته میزان صادرات خرمای ایران به این مناطق کاهش یابد.
کد خبر : 21755

یعقوب خضری در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه 35 تا 40 درصد خرمای صادراتی ایران در خوزستان تولید و صادر می‌شود، گفت: افزایش هزینه‌های بسته‌بندی خرمای خوزستان و از سوی دیگر پایین آمدن قدرت خرید مردم اروپا و روسیه موجب کاهش صادرات خرما شد.


وی با بیان اینکه خرمای خوزستان در بازار داخلی مصرف نمی‌شود و به کشورهای دیگر صادر می‌شود، ادامه داد: سال گذشته میزان تولید خرما در خوزستان 60 تا 65 هزار تن بود، در حالی که مجموع کل خرمای صادراتی ایران در سال گذشته 160 هزار تن بود.


به گفته او، در حال حاضر میانگین قیمت خرمای صادراتی ایران به ازای هر تن 800 تا 1200 دلار است و سال گذشته 100 تا 120 میلیون دلار خرما از کشور صادر شده است.


عضو هیات رئیسه انجمن خرمای خوزستان عمده مقاصد صادراتی خرمای ایران را کشورهای اروپایی، روسیه، اکراین، استرالیا، کانادا و هلند عنوان کرد و افزود: این درحالی است که قبل از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان 70 درصد خرمای ایران به آمریکا صادر می‌شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خرما صادرات
ارسال نظر