صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

افتخاری:می‌توانستیم به تریم 2 میلیون دلار بدهیم / با وجود شیفربازیکنان نمی‌توانند در موارد مختلف دخالت کنند!

مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: رقم درخواستی فاتح تریم تا سقف دو میلیون دلار هم بود ما قبول می‌کردیم، اما اینگونه نشد، چون توان پرداخت آن را نداشتیم.
کد خبر : 217537

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سید رضا افتخاری در جمع خبرنگاران درباره انتخاب وینفرد شیفر اظهار داشت: «قبلاً هم اعلام کرده بودیم که گزینه اول تریم است و اگر به توافق نرسیم به سراغ بعدی می‌رویم. با تریم مذاکره کردیم و اخبار خوبی دریافت نکردیم، چون رقمش بالا بود. تا سقف دو میلیون دلار هم اگر بود ما قبول می‌کردیم، اما اینگونه نشد، چون توان پرداخت آن را نداشتیم. چند گزینه داشتیم که کمیته فنی بررسی کرد.»


رضا افتخاری در خصوص شرایط قرارداد شفر اظهار داشت: «شیفر شرایط خوبی داشت ضمن اینکه شناخت کاملی هم نسبت به بازیکنان ایران از جمله علی کریمی و فرهاد مجیدی دارد. از همه مهمتر اینکه مک‌درموت در تیم العین دستیار شفر بوده وحالا این دو می‌توانند باز هم با هم کار کنند، در مجموع او گزینه مناسبی بود و شرایط فراهم شد تا بتوانیم با هم کار کنیم. من امروز گزارش مذاکراتم را به کمیته فنی ارائه داده‌ام و جمع‌بندی‌ها هم انجام شده است.»


وی افزود: «برخلاف برخی صحبت‌هایی که مطرح می‌شود فرهاد مجیدی نقشی در این نقل و انتقال نداشت. شرکت من را می‌شناخت چرا که زمانی قرار بود او سرمربی تیم ملی شود و من تفاهم‌نامه‌ایی هم با او امضا کردم اما وقتی صفایی فراهایی از فدراسیون رفت نفرات بعدی این موضوع را پیگیری نکردند و منتفی شد.»


مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه ظاهراً هواداران استقبال چندانی از این گزینه نکردند، خاطرنشان کرد: «متاسفانه برخی تبلیغات منفی از داخل موجب شده تا این اتفاق رخ بدهد. برخی‌ها می‌گویند او پیرمرد است اما من می‌خواهم بدانم مگر برانکو چند سال سن دارد. بهتر است زود قضاوت نکنیم و اجازه دهیم که او کارش را انجام دهد.»


افتخاری در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب شفر به صورت تک‌محور انجام شده یا مشورتی، عنوان کرد: «تمام کارها با هماهنگی کمیته فنی صورت گرفت و اعای این کمیته در جریان این مذاکرات بودند. من امروز گزارش مأموریتی را که کمیته فنی برعهده‌ام گذاشته بود را ارائه کردم و البته گفتم که پنج گزینه دیگر هم داریم که اگر با شفر به توافق نرسیدیم می‌توانیم با آنها وارد مذاکره شویم. دین محمدی به خوبی شفر را می‌شناخت و اعلام کرد که ما بهترین گزینه را انتخاب کردیم هر کس که مویش سفید باشد که پیرمرد نیست.»


وی ادامه داد:« شیفر با خودش دستیاری به ایران نمی‌آورد و قرار است ما دو دستیار ایرانی را برای او انتخاب کنیم ضمن اینکه این مربی آلمانی دخالت مستقیم در تیم‌های پایه خواهد داشت. او می‌گوید عمر عبدالرحمن را زمانی که ۱۶ سال سن داشت به العین آوردم و پس از مدتی بهترین بازیکن آسیا شد. بنابراین باید شرایط تیم‌های پایه را ببینم و آموزش جداگانه به بازیکنان این رده بدهم. »


مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه مک‌درموت مربی بدنساز خواهد بود، گفت: «طبق توافقی که انجام شده شفر مربی تمرین دهنده است و مک درمورت به عنوان مربی بدنساز فعالیت خواهد کرد.»


افتخاری در مورد آخرین وضعیت جباری و رحمتی نیز گفت: «این موضوعات در اختیار سرمربی خواهد بود باید با آنها کار کند و ممکن است بگوید آنها را نمی‌خواهد. شاید جالب باشد بدانید شفر همه بازیکنان را کاملاً می‌شناسد. او دفتری داشت که در آن مشخصات تمام بازیکنان نوشته شده بود و اطلاعات کاملی از آنها جمع‌آوری کرده بود. ما در کار فنی دخالت نمی‌کنیم یک زمانی دیسیپلین در تیم نبود و بازیکنان در موارد مختلف دخالت می‌کردند اما حالا ما مربی با دانش و با نظمی انتخاب کرده‌ایم و امیدوارم که نتیجه مورد نظر حاصل شود. تمام اختیاران برعهده شفر است او او تصمیم می‌گیرد.»


وی ادامه داد: «فردا صبح شفر می‌آید و قراردادش را امضا خواهیم کرد و شما فردا ظهر می‌توانید با شفر صحبت کنید. در حال حاضر باید بگویم عبدالهی به کار خودش در تیم ادامه می‌دهد.»


مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص انتخاب دستیاران ایرانی شفر گفت:« ما به کمیته فنی مأموریت دادیم تا دو مربی را برای دستیاری شفر انتخاب کنند. ممکن است آنها یک نفر را از بین خودشان انتخاب کنند و یا امکان دارد افراد دیگری خارج از این مجموعه انتخاب شوند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه خواهد شد. توافق ما با شفر این بود که دستیارانش را ما انتخاب کنیم که ما هم این کار را به کمیته فنی سپردیم.»


افتخاری در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ورزش در جریان مذاکرات قرار دارد یاخیر، تصریح کرد:« بله. وزیر ورزش در جریان این موضوع است اما دخالتی در انتخاب سرمربی نکرد و آن را به باشگاه سپرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر