صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

خاطره بازی با مربیان آلمانی استقلال/ سنت شکنی با آقای «شیر»

 وینفردشفر در حالی قرار است به عنوان ششمین مربی آلمانی تاریخ باشگاه استقلال روی نیمکت این تیم بنشیند که مربیان پیش از او نتوانستند در استقلال به موفقیتی برسند.
کد خبر : 217473

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بالاخره بعد از کش و قوس‌های زیاد «وینفردشفر»آلمانی به عنوان سرمربی استقلال در ادامه هفدهمین دوره‌ رقابت‌های لیگ برتر انتخاب و معرفی شد تا از هقته نهم به بعد شاهد حضور این مربی آلمانی برروی نیمکت آبی‌ها باشیم.


کمیته فنی و در راس آن افتخاری مدیرعامل استقلال در حالی «شفر» را بهترین گزینه برای هدایت آبی‌پوشان دانستند که تا پیش از او 5 مربی آلمانی تجربه حضور روی نیمکت آبی‌ها را داشتند. نکته جالب در خصوص این مربی این است که هیچ یک از آنان در استقلال به موفقیتی دست نیافتند و حالا آبی‌ها امیدوارند که آقای «شیر» (لقب شیفر در فوتبال آلمان) این طلسم را بشکند.


*رولند کخ


باتصمیم علی فتح‌الله زاده مدیر عامل آن زمان استقلال در فصل 82-81 رولند کخ به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد.این مربی آلمانی که نخستین تجربه سرمربیگری خود را تجربه می‌کرد در استقلال موفق نبود و حاصل تلاش این مربی آلمانی در 18 بازی 7برد و7مساوی و 4باخت بود.



استقلال در پایان فصل در جایگاه نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت. کخ بعد از اخراج از استقلال به سمت دستیاری بازگشت و دیگر هیچ وقت هدایت تیمی را برعهده نگرفت.


*اریش روته مولر


اریش روته مولر آنالیزور تیم ملی آلمان، در سال ۲۰۰۹–۲۰۱۱ دستیار صمد مرفاوی در استقلال بود اما پس از این که برادر خود را از دست داد و همین طور به خاطر بیماری‌اش، از استقلال جدا شد.



روته مولر در تیم‌های بزرگی مثل تیم ملی آلمان، ایران و باشگاه کلن آلمان کمک مربی بوده است.


*یورگن گده


هانس یورگن گده بازیکن بازنشسته و مربی فوتبال اهل آلمان است که سابقه بازی در شالکه را دارد.او سرمربیگری تیم ملی امید ایران و تیم ملی ازبکستان را در کارنامه دارد. وی از مربیان خارجی نام آشنا در فوتبال ایران است و به جز سرمربیگری در پرسپولیس سال ۱۳۷۴ در تیم‌های استقلال و ذوب آهن دستیار بوده‌است.



گده در سال 1389 دستیار پرویز مظلومی بود اما شش ماه بعد جدا شد و از فتح‌الله‌زاده به خاطر ۱۲ هزار دلار شکایت کرد.



*راینر کرافت



در سال 1388 واعظی آشتیانی مدیر عامل وقت استقلال زمینه ساز حضور یک مربی آلمانی دیگر در کادر فنی آبی پوشان بود. البته اینبار مربی آلمانی مورد نظر آبی‌ها به عنوان بدنساز همکاری‌اش را با این باشگاه آغاز کرداما همان سال به دلیل بیماری مادر همسرش از استقلال جدا شد.



*میشاییل هنکه


این مربی به نام آلمانی که تجربه نشستن بر روی نیمکت تیم های گوترسلوهه،بورسیا دورتموند(دستیار)، بایرن مونیخ (دستیار)، کایزرسلاترن، ساربوخن (دستیار)،
بایرن مونیخ(دستیار) در زمان حضور پرویز مظلومی در استقلال دستیار او بود. این دو در زمان همکاری با هم دچار اختلاف شد به طوریکه این مربی در مصاحبه‌ای گفت سرمربی استقلال به حرفش گوش نمی‌دهد.



البته هنکه بعدها گفت لیگ ایران علاوه بر مشکلات فنی و تاکتیکی، از لحاظ اخلاقی نیز با مشکلاتی روبه رو است. به هر حال این دو تا پایان فصل با هم همکاری کردند و با جدایی مظلومی و آمدن قلعه‌نویی به استقلال وی نیز قراردادش را با استقلال فسخ کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر