صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهیار روستای ابیانه خبر داد؛

حضور 333 گردشگر خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای ابیانه

دهیار روستای ابیانه نطنز گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تعداد 333 گردشگر خارجی از آئین کهن این روستا بازدید کردند.
کد خبر : 217470

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، محمد عادلی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا ۳۳۳ گردشگر خارجی در روستای ابیانه حضور داشتند که از این تعداد ۱۸۰ گردشگر در روز تاسوعای حسینی و ۱۵۳ گردشگر در روز عاشورای حسینی در این مکان تاریخی حضور یافته و از نزدیک شاهد برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری ویژه این روستا بودند.
وی افزود: این گردشگران اتباع کشورهای اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئیس، پرتغال، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، بلژیک، نروژ، روسیه، مراکش، مجارستان و کانادا بوده که در ایام تاسوعا و عاشورا میهمان مردم این روستا بودند.
دهیار روستای ابیانه گفت: با توجه به ازدحام بالای جمعیت در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستا از پذیرش گردشگران داخلی خودداری شد که از همه این عزیزان پوزش می‌خواهیم.
وی تصریح کرد: آئین کهن نخل گردانی، پرسه زنی، ذاکری، جغجغه زنی و غیره برخی از آداب و رسوم کهن این مردم در ایام محرم است که همه‌ساله برگزار می‌شود.
عادلی خاطرنشان کرد: قانون عدم حضور گردشگران داخلی در روستای تاریخی ابیانه فقط متعلق به روزهای تاسوعا و عاشورا بوده و از امروز این روستا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.


منبع:ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظر