صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خسرو قمری؛

اختلاف مالی باعث جدایی عسگری از تیم ملی بود/ همه دوچرخه‌سواران دارای شناسنامه ورزشی شدند

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: به دلیل اختلاف مالی که با حسین عسگری پیدا کردیم این فرصت فراهم نشد که از او در تیم استقامت و نیمه استقامت استفاده کنیم.
کد خبر : 217413

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، خسرو قمری در خصوص برنامه‌‌هایی که فدراسیون دوچرخه‌سواری در 6 ماهه اول امسال اجرایی کرده و همچنین دیگر برنامه‌های در دست اجرای این فدراسیون گفت: «ما طبق تقویمی که مشخص کرده‌ بودیم مسابقاتی که وظیفه برگزاری آن برعهده‌مان بود را اجرایی کردیم»


وی ادامه داد: «اولویت ما در رقابت‌های امسال بازی‌های داخل سالن آسیا بود که قول داده بودیم کاروان دوچرخه‌سواری 3 مدال در این بازی‌ها به دست می‌آورد که این مهم عملی شد و توانستیم یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز به دست آوریم. دیگر هدف مهمی که ما در سر داشتیم و آن را اجرایی کردیم گرفتن تست سلامت از کلیه دوچرخه‌سواران بود. ما در تمام رده‌های سنی بانوان و آقایان با پیگیری‌ها و هزینه‌هایی که متقبل شدیم موفق به گرفتن تست سلامت از یکایک دوچرخه‌سواران شدیم و به نظام واحد سلامت دست پیدا کردیم.حالا همه دوچرخه‌سواران دارای شناسنامه ورزشی نزد فدراسیون هستند.»


رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: «به رغم هزینه‌های بالایی که حضور در اردوهای خارجی داشت،تلاش کردیم تا ملی‌پوشان پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های داخل سالن آسیا در اردوهای اروپایی شرکت کنند تا به سطح آمادگی بالایی برسند. برگزاری منظم مسابقات لیگ و قهرمانی کشور با تمام مشکلاتی که داشتیم با مساعدت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچون دیگر برنامه‌های ما انجام شد.»


او خاطرنشان کرد: «در ادامه راه تور آذربایجان ایران را در برنامه کاری داریم. بازی‌هایی که بخشی از آن در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات بیست و سومین دوره این رقابت‌هاست و قدمت بالای آن در آسیا برای دوچرخه‌سواری ایران افتخاری با ارزش است. امیدوارم با نظارت مسئولین استان آذربایجان شرقی این دوره از رقابت‌ها به خوبی برگزار شود.»


قمری با اشاره به توزیع 300 دوچرخه در هیات‌های استانی توسط فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهارکرد: «برای نخستین بار است که برای تیم‌های پایه دوچرخه‌سواری در استان‌های مختلف کشور دوچرخه رایگان از سوی فدراسیون توزیع می‌شود. هدف از انجام این کار آن است که کمیته استعدادیابی فدراسیون که در سراسر کشور نماینده دارد بتوانند در استان‌های مختلف مستعدین دوچرخه‌سواری را شناسایی و آنها را به تیم‌های ملی نزدیک کند. ما نمی‌خواهیم نخبه‌های دوچرخه‌سواری به واسطه کمبود امکانات فرصت درخشیدن در تیم ملی را از دست بدهند. امیدوارم کارهای زیربنایی و علمی که انجام می‌شود در سال‌های آینده پایه و اساس تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری را تشکیل دهد.»


رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص اینکه چرا دربازی‌های داخل سالن آسیا اعلام کرده بود حسرت پیست دوچرخه‌سواری ترکمنستان را می‌خورد، تصریح کرد: «متاسفانه ما در ایران پیست چوبی آماده استفاده نداریم و قرار است اولین پیست چوبی کشورمان با همکاری و مساعدت بیشتر وزیر ورزش در ساری افتتاح شود. بیشترین مدال در دوچرخه‌سواری در بخش پیست داده می‌شود و در ایران ما 6 پیست بتنی و نیمه سرپوشیده در تهران، مشهد، کرمان، تبریز، اهواز و رشت داریم. امیدوارم هر چه زودتر پیست چوبی ساری افتتاح شود تا بتوانیم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا شانس کسب مدال‌مان را بالاتر ببریم.»


وی درباره اختلافاتی که حسین عسگری سرمربی تیم استقامت و نیمه استقامت جاده دوچرخه‌سواری با فدراسیون داشت و باعث برکناری او شد، تصریح کرد: «تلاش فدراسیون دوچرخه‌سواری بر این بود که با بازنشسته شدن ملی‌پوشانی که دیگر نمی‌توانند برای تیم ملی رکاب بزنند آنها را به عرصه مربیگری وارد کنیم و برترین‌ها را در تیم ملی قرار دهیم. در همین راستا به حسین عسگری هم این فرصت داده شد تا در بخش استقامت و نیمه استقامت هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشد. متاسفانه بعد از مدتی کوتاه با وی در هنگام عقد قرارداد در مسائل مالی به مشکل خوردیم و ادامه همکاری با وی میسر نشد.»


قمری ادامه داد: «رقابت‌های قهرمانی آسیا بهمن ماه در میانمار برگزار می‌شود و ما در بخش کوهستان و پیست پریموث استرانکار اسلوونیایی و محمد ابوحیدری را در سمت سرمربی در اختیار داریم. هدف فدراسیون این است که در بخش جاده هم با سرمربی مناسبی به توافق برسیم تا هر چه زودتر ملی‌پوشان جاده هم بتوانند دوشادوش دیگر رکاب‌زنان تیم ملی خود را آماده رقابت‌های آسیایی و بعد از آن بازی‌های آسیایی جاکارتا کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر