صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۹ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

اختصاص 112کیلومتر برای رانندگی بدون راننده

ایالت ویرجینیای آمریکا نخستین محلی است که 70 مایل، معادل 112 کیلومتر، از اتوبان‌هایش را در اختیار شرکت‌ها برای راندن خودروهای بدون راننده قرار داده است.
کد خبر : 21725

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از RichmondTimes، اتومبیل‌های هوشمند که نیازی به حضور انسان برای رانندگی ندارند، یکی از علاقه‌مندی‌های شرکت‌های بزرگ عرصه تکنولوژی و خودروسازی هستند.


گوگل نیز به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های عرصه تکنولوژی، تلاش‌های زیادی برای آماده کردن یک نمونه خودرو بدون راننده کرده است و برای آزمایش این نمونه‌ها در چند ایالت آمریکا مجوزهای محدودی دریافت کرده اما ایالت ویرجینیا در شمال شرق آمریکا، اکنون مجوزی را برای تمامی شرکت‌های حاضر در این عرصه صادر کرده است که 70 مایل (112 کیلومتر) از اتوبان‌های شمال این ایالت را به محل آزمون خودروهای خودکار در ترافیک عمومی، اختصاص داده است.


این مسافت که به نام «کوریدورهای اتوماتیک ویرجینیا» نام‌گذاری شده است، برای آزمایش خودروها در فضای واقعی درنظر گرفته شده و زیر نظر «موسسه تکنولوژی حمل‌و‌نقل ویرجینیا» (VTTI) اداره می‌شود. این موسسه هر اتومبیلی‌ را که برای آزمایش ارائه شود، به همراه یک راننده (برای مواقع ضروری که سیستم خودکار دچار نقص شود) به جاده می‌فرستد و رفتار آن ‌را در حین رانندگی بررسی می‌کند.


میرا بلانکو، مدیر مؤسسه تکنولوژی حمل و نقل، در این‌باره به ریچموندتایمز گفت: «ما در مقایسه به ایالت‌های دیگر، قوانین آسان‌تری برای شرکت‌ها وضع کرده‌ایم اما تنها در صورتی که خودروها بتوانند دوره آزمایشی زیر نظر VTTI را با موفقیت بگذرانند، پلاک خواهند شد و در آن صورت هم باید همواره با یک راننده تردد کنند».


از جمله پیش‌بینی‌هایی که در این قانون تازه شده این است که بخش کنترل راه‌های ویرجینیا موظف است خطوط ترددی خاصی را برای این خودروها در نظر بگیرد که خط‌کشی قابل رؤیت داشته و برای دوربین‌ها و حسگرهای خودروهای اتوماتیک قابل تشخیص باشند.


در این بین نوکیا نیز اعلام کرده که در حال توسعه سیستم ناوبری خود به نام «HERE» است تا بتواند یک نقشه سه‌بعدی از مسیرها در اختیار خودروهای ویرجینیا قرار دهد که موقعیت خودرو را در هر لحظه نسبت به خطوط و مبداء و مقصد مشخص می‌کند.


بلانکو درباره اجازه تردد عمومی و ورود خودروهای خودکار به بازار فروش ویرجینیا گفت که احتمالا یک سال زمان لازم است تا نخستین خودروهای بدون راننده، در این ایالت تردد کنند.


ویرجینیا محل استقرار دو شرکت بزرگ «لاکهید مارتین» و «نورثروپ گروپ» است که در زمینه تولید سلاح، جنگنده و پهپاد فعالیت می‌کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت‌ها نیز در پروژه اتومبیل خودکار ویرجینیا دخیل هستند یا خیر اما بعید به ‌نظر می‌رسد بدون شراکت این غول‌های تکنولوژی و سرمایه، هیچ شرکتی بتواند فعالیت اقتصادی یا تکنولوژیک خود در ایالت ویرجینیا را با موفقیت پشت سر بگذارد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر