صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

ورود گردشگر به ابیانه در تاسوعا و عاشورا ممنوع شد

ورود گردشگر به ابیانه در تاسوعا و عاشورا ممنوع اعلام شد.
کد خبر : 216853

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه ضمن بیان این‌که روستای ابیانه در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان گردشگران نخواهد بود، از حضور بومی‌های ابیانه در این چند روز تعطیلی و تکمیل شدن ظرفیت این روستای تاریخی کوچک خبر داد.


وی گفت: در این شرایط روستا آمادگی سرویس دادن مناسب به گردشگران دیگر را ندارد، بنابراین از گردشگران داخلی خواهش می‌کنیم در ایام دیگری به ابیانه بیایند تا بتوانیم به خوبی پذیرایی کنیم.


لازم به یادآوری است که سال گذشته نیز محمد عادلی دهیار ابیانه ورود گردشگران را به این روستا ممنوع اعلا کرده بود. وی گفته بود که در این ایام فقط افراد خاص نظیر خبرنگاران و جامعه شناسان و محققان می توانند وارد ابیانه شوند چراکه این روستا در ایام محرم ظرفیت و گنجایش پذیرش گردشگر را ندارد و هجوم گردشگران موجب تحریف آیین‌های آن می شود.


مراسمی چون «نخل گردانی»، «جغجغه زنی»، «شده برداری» و «طلوع» که بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال قدمت دارد جزو مراسم این روستاست که تاکنون به قوت خود باقی مانده است حتی هیچ تغییری در نوحه های آن نیز بوجود نیامده است.


معرفی روستا:


ابیانه روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است. این روستا در ۴۰ کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنهٔ کوه کرکس واقع شده است.



روستای ابیانه یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران است و ارتفاع آن از سطح دریا به ۲۲۲۲ متر می‌رسد. همچنینوجود قدیمی‌ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده‌ای است که مانند دیگر بناهای دِه در سراشیبی قرار گرفته و نمونه‌ای از معابد زرتشتی محسوب می‌شود.


این روستا مسجد جامع بسیار قدیمی دارد که منبر آن در سال ۴۶۶ هجری قمری ساخته شده و از منبت‌کاری قابل توجهی برخوردار است. از دیگر جاذبه‌های ابیانه زیارتگاه‌ها، مساجد و قلعه‌هایی است که در آن وجود دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تاسوعا عاشورا
ارسال نظر