صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صمت:

برندهای فیک جمع‌آوری می‌شوند

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در قالب اجرایی‌سازی طرح ساماندهی ورود برندهای پوشاک معتبر، با واحدهای فروش غیرمجازی که عنوان برندهای معروف را یدک می‌کشند اما تحت شبکه توزیع این برندها نیستند، برخورد می‌شود.
کد خبر : 216393

یدالله صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ساماندهی برندهای فیک در بازار به خبرنگار آنا گفت: در قالب طرح ساماندهی ورود برندهای پوشاک معروف به بازار ایران، با واحدهای فروش غیرمجازی که عنوان برندهای معروف را یدک می‌کشند اما تحت شبکه توزیع این برندها نیستند با همکاری نیروی انتظامی، نهادهای نظارتی وزارت صمت و فرهنگ‌و ارشاد اسلامی برخورد می‌شود.


وی ادامه داد: عاملان غیر معتبر فروش کالاهای برند، از این پس باید زیر چتر شبکه توزیع برندهای اصلی قرار گرفته تا با اخذ مجوز از سوی آن‌ها، بتوانند به فعالیت فروش خود ادامه دهند، در غیراینصورت از فعالیت‌ آنها جلوگیری خواهد شد.


معاون وزیر صمت همچنین در خصوص ورود برند‌های معتبر پوشاک به بازار ایران تاکید کرد: دستورالعمل «ملزم شدن گمرک به جلوگیری از ترخیص کالاهای فاقد شناسه» در سال گذشته تصویب و به‌مرحله اجرا گذاشته شد البته این دستورالعمل با رویکرد حمایت از تولید داخل تدوین شده تا برندهای معروف پوشاک،‌ سهمی در تولید بازار داخلی ایران داشته باشند.


صادقی به چگونگی اجرایی شدن و تعهد برندها نسبت به ورود بازارهای ایران نیز اشاره و اظهار کرد: هنگام ورود برندهای پوشاک خارجی به بازار ایران، قرارداد همکاری با آنها منعقد می‌شود که طبق این قرارداد، برندهای متقاضی باید علاوه بر واردات و توزیع شبکه‌ای کالا،‌ طی دو سال نخست فعالیت خود، معادل 20درصد ارزش کالای وارداتی را در داخل ایران تولید کنند، ضمن آنکه باید 50درصد از میزان تولید این برندها در داخل ایران، به دیگر کشورهای هدف صادراتی آن برندها صادر شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیران بازرگانی برندهای تولیدی که متقاضی ورود قانونی به بازار ایران هستند، تعهدات لازم را انجام داده‌اند و هم‌اکنون در مرحله ثبت‌سفارش برای واردات برند خود هستند.


صادقی در پایان درخصوص اینکه برندهای اصلی با برندهای فیک مبارزه می‌کنند، خاطرنشان کرد: برندهای اصلی پوشاک و هر کالای دیگر در قالب شخصیت حقوقی فعالیت می‌کنند و اگر در زنجیره تامین یک کالا، فروشگاهی جزو توزیع‌کنندگان آن برند نباشند خود آنها نسبت به این کالاهای غیرقانونی اعتراض و شکایت می‌کنند بنابراین دیگر اینگونه نیست که برندهای معتبر و اصلی در بازار ایران به‌خاطر فعالیت‌های برندهای فیک متضرر شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر