صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۴

گزارش آسوشیتدپرس از فساد اداری در وزارت خارجه افغانستان

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان روز گذشته (چهارشنبه) گزارشی را منتشر کرد که نشان‌دهنده پارتی بازی (قوم‌گرایی) رقابت‌های داخلی میان جناح‌های مختلف وزارت امورخارجه و دخالت مقام‌های ارشد در روند استخدام کارمندان این وزارتخانه است.
کد خبر : 21584

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «آسوشیتدپرس» در گزارشی به‌نقل از «رشاد بهروز» رئیس اجرایی کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری افغانستان نوشت: این‌گونه استخدام‌ها عدالت میان مردم افغانستان را که در قانون اساسی تضمین شده است، تضعیف می‌کند.


وی اینگونه اعمال تبعیض‌آمیز را نگرانی بزرگی دانست و گفت: مقام‌های افغانستان ترجیح می‌دهند که بستگان خود را استخدام کنند.


رئیس اجرایی کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری افزود: سال گذشته 48 نفر در امتحان وزارت امورخارجه شرکت کردند که باوجود موفقیت در این آزمون هیچ‌کدام استخدام نشدند، این در حالی است که افرادی که در این آزمون شرکت نکرده بودند استخدام شدند.


در این گزارش آمده است: 23 کارمند وزارت امورخارجه از بستگان نزدیک نمایندگان قبلی و کنونی پارلمان افغانستان هستند و همچنین هشت دیپلمات از جمله یک سفیر که با مقام‌های ارشد دولت قبلی (حامد کرزی) ارتباط داشته‌ است، استخدام شده‌اند.


این گزارش همچنین با انتقاد از مرکز پلیس 119 افغانستان که وظیفه رسیدگی به شکایات مردم درباره هرگونه تخلف و سوءرفتار پلیس ملی این کشور را برعهده دارد، نوشت: این مرکز باید به شکایت‌های مردم درباره پرونده‌های رشوه‌خواری و فساد اداری رسیدگی کند اما از 2 هزار شکایت گزارش شده در سال گذشته تنها به 907 مورد رسیدگی کرده است که از این تعداد تنها 9 نفر به مراجع قضایی احضار شده‌اند اما هیچ اقدامی علیه آن‌ها صورت نگرفته است.


کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری بعد از تشخیص نیاز به نظارت و ارزیابی مستقلانه تلاش‌های مبارزه با فساد اداری در کنفرانس‌های بین‌المللی لندن و کابل ایجاد شد. پس از برگزاری کنفرانس لندن، دولت افغانستان از جامعه بین‌المللی دعوت کرد تا کمیته نظارت و ارزیابی مشترکی را تشکیل دهند که با استقبال جامعه جهانی مواجه شد.


این کمیته مرکب از شش کارشناس ارشد مبارزه با فساد اداری است که به‌وسیله جامعه بین‌المللی و حکومت افغانستان انتخاب شده‌اند. ریاست کمیته به‌طور متناوب میان یک عضو افغانستانی و یک عضو بین‌المللی در هر شش ماه تعویض می‌شود.


این کمیته هر شش ماه از فعالیت‌های خود گزارش ارائه می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان تبعیض
ارسال نظر