صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زیرساخت‌های صادراتی تولید تخم مرغ باید تقویت شود

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، ثبات در قیمت تخم‌مرغ و افزایش کیفیت و بسته‌بندی آن را عامل احیای سهم ایران در بازار منطقه دانست.
کد خبر : 215738

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری در خصوص ظرفیت‌های تولید تخم‌مرغ در کشور اظهار کرد: محصول تخم مرغ از مهمترین اقلام در سبد صادراتی محصولات حیوانی خوراکی ایران است که با توجه به ظرفیت‌های بالای تولیدی درکشور هنوز نتوانسته از صادرات مستمر و پایداری برخوردار شود.


وی در تبیین دلایل افت و خیز صادرات این محصول گفت: وابستگی بالای صادرات به سیاست‌های تنظیم بازار داخلی این محصول و نوسان قیمت آن باعث شده موقعیت و جایگاه این محصول در سبد وارداتی کشورهای هدف، به‌ویژه کشورهای همجوار، دچار خدشه جدی شود. از این رو اتخاذ سیاست‌های با ثبات در بخش تولید و تنظیم قیمت‌های پایدار با کمترین نوسان از یک سو و افزایش کیفیت محصولات و بسته‌بند و برند سازی این محصول از سوی دیگر می‌تواند سهم دوباره ایران در بازارهای منطقه را احیا نماید.


گفتنی است، صنعت طیور کشور، به‌ویژه بخش تولید محصول تخم مرغ، نیازمند اتخاذ سیاست‌های برونگرا در تمامی فرآیند تولید و زنجیرۀ ارزش است تا بتواند از تحمیل اثرات زیان بار بر تولیدکنندگان جلوگیری نموده و این صنعت را به سمت پایداری سوق دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر