صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقدیم طرح دوفوریتی اصلاح بودجه سال 96 به هیأت رئیسه مجلس

طرح اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 95/12/24 با قید دو فوریت و با 58 امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.
کد خبر : 215424

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 95/12/24 با قید دو فوریت و با 58 امضا به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.


متن کامل طرح دوفوریتی اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 95/12/24 و اسامی امضا کنندگان آن به شرح زیر است.


مقدمه توجیهی:


1ـ کاهش هزینه‌های عمومی کشور در شرایط فعلی وظیفه‌ای است که تمامی قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، نهادهای عمومی و تمامی دستگاه‌هایی که مشمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و از بودجه عمومی فارغ از میزان آن بهره‌مند هستند و انجام آن مکلفند نمودار نسبت هزینه‌های جاری به هزینه‌های عمرانی به افزایش فاجعه بار آن در سال‌های اخیر بسیار نگران کننده است و چنانچه اقدام در خور شانی صورت نگیرد در سال‌های نه چندان دور تمامی درآمدهای عمومی کشور ناشی از فروش نفت، گاز، پتروشیمی، فعالیت شرکت‌های دولتی، مالیات و ... صرف هزینه‌های جاری خواهد شد. در حال حاضر 95 درصد هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اختصاص به پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شاغل و بازنشسته دارند. ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی چالش جدی دیگر پیش پای نظام اداری کشور است. به گونه‌ای که دولت در سال 94 سی هزار میلیارد تومان معادل بودجه عمرانی کشور به صندوق بازنشستگی کشور برای پرداخت حقوق بازنشستگان تحت پوشش کمک کرده است.


2ـ مجلس شورای اسلامی در سال 90 تبصره 3 ماده 71 که مقرر می‌داشت «مقامات مذکور در این ماده که حداقل 2 سال در پست مدیریت‌های سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پایین‌ترین منصوب شوند چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از 80 درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان مابه‌التفاوت تا 80 درصد را تفاوت تطبیق دریافت خواهند». این تفاوت ... با این استدلال که تبصره مذکور حقوق مادام‌العمر را برای مقامات مذکور در ماده 71 و همتراز آنها مقرر داشته را به درستی تشخیص و در جهت حذف آن اقدام نمود.


3ـ متاسفانه در تبصره 12 بودجه 96 حقوق مادام‌العمر مقرر در تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و البته این بار بدون هیچ محدودیتی و تا100 درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر را به عنوان تفاوت تطبیق برقرار کرده است. اگر چه با ملاحظه متن لایحه تقدیمی دولت مقرر بود تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون در حکم حقوق، ثابت بماند و با مراجعه به مذاکرات کمیسیون تلفیق و مذاکرات صحن مستندی بر تغییر تفاوت مذکور از حقوق به حقوق ثابت یافت نگردید. لکن به نظر می‌رسد به هنگام تنسیق و تنظیم قانون بودجه 96 با جابجایی ویرگول از عبارت در حکم حقوق، به بعد از عبارت در حکم حقوق ثابت، (ویرگول) تغییر یافته و مع‌الاسف پهنا و عمق خسارت ناشی از وضع تبصره مذبور را توسعه داده است.


4ـ تبصره مورد نظر با تمامی مبانی عقلی و اسناد فرادست از جمله سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغ مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون مدیریت خدمات کشوری و ... در تباین آشکار است و بار مالی فراوانی را به بودجه عمومی کشور تحمیل و زمینه بهره‌مندی غیرمنصفانه و ناعادلانه عده‌ای از مدیران و مسئولان عالی‌رتبه کشور را از بودجه عمومی فراهم می‌سازد.


5ـ قرار نبود و نیست که در نظام اداری جمهوری اسلامی با انتصاب یک نفر در زمره مقامات مذکور در ماده 71 و سپس بهره‌مندی از امتیازات قانونی، این امتیازات حتی پس از کناره‌گیری و برکناری استمرار یابد.


لذا طرح مذکور به منظور اصلاح تبصره 12 قانون بودجه سال 96 کل کشور و رفع این خسران تقدیم نمایندگان ملت می‌گردد.


ماده واحده: بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1396 مصوب 95/12/24 به شرح زیر اصلاح می‌گردد.


الف- افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری مصور1386/7/8 در حکم حقوق ثابت باقی بماند.


1- حسینعلی‌ حاجی


2-حسن کامران دستجردی


3- عباسعلی پوربافرانی


4- محمود صادقی


5- ولی داداشی


6- علیرضا محجوب


7- نادر قاضی‌پور


8- سیدجواد ابطحی


9- حبیب‌الله دهمرده


10- سیدعلاءالدین خادم


11- عباس گودرزی


12-سیدفرید موسوی


13- احمد علیرضا بیگی


14- فریدون فرمند


15- علی بختیار


16- اکبر ترکی


17- حسینعلی شهریاری


18- مهرداد لاهوتی


19- سیدراضی نوری


20- محسن کوهکن


21- جواد کریمی‌قدوسی


22- احمد امیرآبادیی فراهانی


23- سیدکاظم دلخوش


24- احد آزادیخواه


25- محمدعلی پورمختار


26- محمد حسینی


27- محمد علی وکیلی


28- رحیم زارع


29- احمد مازنی


30- همایون هاشمی


31- نصرالله پژمانفر


32- اکبر رنجبرزاده


33- ضیاءالله اعزازی


34- محمدحسین فرهنگی


35- مجتبی ذوالنوری


36- علیرضا رحیمی


37- محمد محمودی


38- محمدرضا تابش


39- مهدی شیخ


40- پروانه سلحشوری


41- فریده اولادقباد


42- ابوالفضل سروش


43- محسن علیجانی‌زمانی


44- حسین رضازاده


45- هادی قوامی


46- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی


47- عزت‌الله یوسفیان‌ملا


48- نظر افضلی


49- عبدالغفور ایران‌نژاد


50- علیم یارمحمدی


51- علی قربانی


52- علی گلمرادی


53- عبدالرضا عزیزی


54- علی‌اکبر کریمی


55- علیرضا ابراهیمی


56- علیرضا سلیمی


57- محمدابراهیم رضایی


58- احمد حمزه


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر