صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
حاجی‌بابایی:

پیام عاشورا انقلابی بودن و انقلابی ماندن در بحرانی‌ترین صحنه‌های تاریخ است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، درس عاشورا را انقلابی بودن و انقلابی ماندن در بحران‌های تاریخ است.
کد خبر : 214631

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، متن بیانیه حمیدرضا حاجی‌بابایی به شرح زیر است:


«بسم الله الرحمن الرحیم


قلم،میان گلبرگ‌های نرگس بیارام و در خون سرخ لاله‌ها به وصف دشت آلاله و شقایق بنشین، بگو از حکایت مردان مرد...بگو از قصه مقاومت و ایستادگی مردم این دیار.... قلم بنویس، قصه مردان مرد آنروز آغاز شد که در قتلگاه جنگی نابرابر؛ در دفاعی مقدس:


"پیرما گفت :شهادت هنر مردان است".


"عقل نامرد در این دایره سرگردان است".


قلم حکایت کن از روزهایی که رفیق باروت و مین و التهاب شدیم، بگو از روزهایی که فاصله خاک تا افلاک فقط یک میدان مین بود.


قلم بگو، بگو حب ولایت، چنان در دل‌هایمان نقش بست، که هم قسم شدیم، تا جانی در بدن داریم نگذاریم تنهایی علی(ع) در کوچه های دلتنگی کوفه، دوباره در تاریخ ثبت شود.


قلم روایت قصه شهادت و جانبازی را، بگو از روزهای رمضان و بیت المقدس، روزهای کرخه و قراویز، روزهای والفجر و رمز یا زهرا (س) .... قلم تقریر کن از، روزهای التهاب عملیات و خاکریز و خط مقدم ..وداع و نامه و سنگر و همسنگران...از شجاعت‌ها و رشادت‌ها بگو... قلم تقریر کن، عزیزترین سرمایه‌هایمان را به پای میهن ریختیم، مادرانمان صبر زینب پیشه کردند و پدرانمان در کربلای ایران حبیب ابن مظاهر شدند،خود پیش رفتند و پسران از پی آنها با نارنجک و خمپاره عجین شدند، قربان کردن اسماعیل پیشه پدران این سرزمین شد.


قلم ثبت کن بر پیشانی تاریخ که، دشمن جنگی ناجوانمردانه را به مردم بزرگ ایران زمین تحمیل کرده بود، جنگی که ایستادگی و مقاومت را بر قاموس دفاعی مقدس حک کرد.


قلم ترسیم کن مادران ایران زمین را، که ‌با آب و آیینه و قرآن فرزندان خود را بدرقه کردند...تا پسرانشان، مردان این دیار آزادگی را تمرین کنند و آفرینشگر حماسه های شجاعت و جسارت شوند.


قلم در گوش فلک نجوا کن، قصه عشق و اشک پنهانی ،نوعروسانی را که، دیدگانشان، از اشک فراق به خون نشسته بود.....که مبادا گامهای مردانشان سست شود....و قصه عصر عاشورا، تکراری مکرر گردد.


با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز ماه محرم، که فرصت ارزشمندی برای تبیین فرهنگ ایثار وشهادت و مقاومت وایستادگی است و اظهار ادب به ساحت مقدس امام عصر (عج)، رهبر فرزانه انقلاب ،سلام و درود به روان مطهر شهدا و ادای احترام به رزمندگان وایثارگران هشت سال دفاع مقدس،پدران ومادران شهدا، از خداوند سبحان مسالت دارم،گامهایی استوار برای پیمودن راه خدمت و انقلابی بودن وانقلابی ماندن در مواجه با بحرانهای روزافزون جامعه عطا نماید و پیوند نینوای ایران را با کربلای حسین (ع) پایان انتظار و طلوع سپیده روشن فرج و ظهور قائم آل محمد(عج) قرار دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر