صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
دفاع شهربانو امانی از واگذاری خودرو و تب‌لت به اعضای شورای شهر تهران؛

خودرو وتب‌لت جزو ملزومات کار اعضای شورای شهر است

عضو شورای شهر تهران در حالی‌که مدعی شد تاکنون خودروی نو و تب‌لتی تحویل نگرفته است، تاکید کرد: اعضای شورا باید بر شهر تهران با این وسعت نظارت و سرکشی کنند و این موارد ابزار در اختیار آنهاست.
کد خبر : 214167

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شهربانو امانی در حاشیه مراسم استقبال از مهر، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص در خصوص موضوع هزینه یک میلیارد تومانی برای خرید تب‌لت و خودرو به اعضای شورای شهر تهران که اخیرا نیز خبرساز شده اظهار کرد: این موارد برای اعضا نیست، بلکه صرفا ابزار کار سازمان اداری شورای شهر است. اعضای شورا باید بر شهر تهران با این وسعت نظارت و سرکشی کنند و این موارد ابزار در اختیار آنهاست.


وی در خصوص اینکه آیا این خودرو و تب‌لت را قبول می‌کند یا نه؟ پاسخ داد: خودرویی از سوی شورا در اختیار من قرار گرفته که چند صد هزار کیلومتر هم کارکرد دارد اما این خودرو مستهلک نیست و بدون هزینه اضافی کار می‌کند و بنابراین تا زمانی که خودرو مستهلک نشده و مخارج اضافی پیدا نکند، از همین خودرو استفاده می‌کنم اما اگر روزی هزینه استهلاک آن بالا رود طبیعتا انتظار خواهم داشت که این خودرو را تعویض کنند.


امانی در ادامه با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها نسبت به حساس شدن در خصوص موضوع واگذاری خودروها و تبلت‌ها به اعضای شورای شهر گفت: متاسفانه در این مملکت تا جوی رخ می‌دهد و جوگرفته می‌شویم و اتفاقاتی می‌افتد و ای کاش شما رسانه‌ها نه فقط امروز بلکه همیشه در صحنه باشید.


وی در پاسخ به این سوال که چه لزومی به خرید تبلتی با قیمت بالاتر از 4 میلیون تومان برای هر یک از اعضای شورای شهر است، گفت: من قیمت تبلت‌ها را نمی‌دانم ولی چرا وقتی که برخی اعضای شورا به جای یک ماشین چند خودرو در اختیار داشتند و آن را در اختیار خانواده‌هایشان گذاشتند، چرا هیچ‌کس حساس نشد؟


امانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا اعضای شورای چهارم شهر تهران چند ماشین داشتند که در اختیار خانواده‌شان بوده و شما چرا آنها را معرفی نمی‌کنید، افزود: من نمی‌خواهم در این مورد این بحث را ادامه بدهم.


وی با بیان اینکه برای چاپ 3 جلد کتاب گزارش عملکرد شهردار سابق تهران، 28 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: اضافه کرد: شما چرا در مورد این هزینه و گزارش عملکرد 12 ساله آقای شهردار نظارت نکردید؟


عضو شورای شهر تهران گفت: به هر حال 4 سال قبل نیز اعضای شورای شهر تبلت‌هایی را در اختیار داشتند که با آن کار می‌کردند ولی اگر مردم درخواست داشته باشند که من این تبلت را نگیرم نمی‌گیرم.


امانی با تاکید بر اینکه هیچ‌خودرو و تب‌لتی تحویل نگرفته است، خطاب به رسانه‌ها گفت: ما نباید نظارت جناحی داشته باشیم. به هر حال مردم باید بدانند که در حال حاضر 140 پست مصوب در شورای شهر وجود دارد ولی شورای شهر 450 نیرو دارد و شهرداری تهران نیز بیش از 65 هزار نیرو در اختیار دارد.


امانی در پاسخ به این سوال که ایا شورای شهر قصد تعدیل این نیروها را دارد یا خیر، گفت: ما باید در یک فرایند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر