صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

شش میلیون ایرانی در انتظار بازگشایی عمره/ قیمت‌های اعزام زائران به عتبات

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شش میلیون نفر در نوبت عمره هستند، گفت: هنوز چگونگی اعزام به عمره مشخص نیست اما سازوکاری در نظر داریم تا بتوانیم مانند حج تمتع این موضوع را حل کنیم.
کد خبر : 213828

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگاری آنا، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری با خبرنگاران در مورد در مورد برگزاری حج عمره اظهار کرد: هم اکنون شش میلیون نفر در نوبت عمره هستند که سه میلیون نفر آن‌ها در بانک ملی و به همین تعداد در بانک ملت ثبت نام کرده‌اند که در صورت برقراری عمره آن‌ها براساس اولویت به ترتیب اعزام خواهند شد.


وی افزود: نمی‌توانیم خیلی صریح در مورد حضور حجاج ایرانی در عمره پاسخ دهیم زیرا همان طور که سازوکاری برای حج تمتع در نظر گرفتیم باید برای عمره هم فراهم کنیم.


محمدی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به دو مامور خاطی فرودگاه جده نیز یادآور شد: دو مأمور خاطی فرودگاه جده رسما محاکمه شده‌اند و در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان هستند اما مشکل مذاکرات ما در عمره به این موضوع باز نمی‌گردد.


قیمت‌های اعزام زائران به عتبات


رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص برنامه‌های عتبات ادامه داد: ثبت‌نام عتبات از ۳۱ مردادماه آغاز شده و تا شش مهرماه ادامه دارد برهمین اساس حدود ۴۵ درصد از این کاروان‌ها به صورت هوایی و مابقی زمینی اعزام خواهند شد.


وی در مورد قیمت‌های اعزام زائران به عتبات نیز گفت: قیمت سفر هوایی بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. هزینه این سفر به صورت زمینی از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شود.


محمدی راجع به حضور زائران در ایام محرم گفت: روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ نفر به عراق اعزام می‌شوند که در محرم این تعداد افزایش پیدا می‌کند، اما در اربعین اعزام کاروان‌ها به صورت کامل قطع خواهد شد.


محمدی درباره اعزام به اربعین نیز گفت: سازمان حج یکی از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین است که فقط مسئولیت ثبت نام و گرفتن ویزای زائران را بر عهده دارد. حتی هماهنگی برای چگونگی صدور ویزا در حوزه اختیار این سازمان نیست.


وی ادامه داد: سامانه سماح از اوایل شهریورماه برای ثبت نام متقاضیان اربعین فعال شده و به هیچ وجه برای ثبت‌نام نباید به شخصی پول نقد داده شود. هزینه بیمه متقاضیان سفر اربعین ۲۵ هزار تومان، نرخ ثبت‌نام در کارگزاری ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و هزینه ویزا معادل ۴۰ دلار است.


رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هزینه ویزا در سامانه سماح به صورت ریالی حدودا یک میلیون و ۹۲۰ هزار ریال است که طبق توافق با بانک مرکزی، قرار شده این رقم براساس نرخ رسمی و روزانه اعلامی از سوی این بانک تعیین شود. برای همین خیلی دقیق نمی‌توان گفت مبلغ ریالی چقدر است ولی حدودا ۱۹۲ هزار تومان است.


خرید و فروش فیش حج تمتع حق دارندگان فیش است


این مقام مسئول در مورد خرید و فروش فیش حج تمتع در اطراف سازمان حج و زیارت نیز یادآور شد: در موضوع خرید و فروش فیش حج عرضه و تقاضا تاثیر گذار است و زمانی مردم تمایل به واگذاری فیش‌ها داشتند که قیمت آن را تا چهار، پنج میلیون تومان هم رساند اما در مورد قیمت‌های کنونی اطلاعی ندارم،


وی افزود: این حق متعلق به دارندگان فیش‌ها است که چگونه فیش حج خود را واگذار کنند، طبیعتا وقتی قیمت بیشتر می‌شود که تقاضا بیشتر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر