صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
گزارش

زخم نوشت افزار چینی بر بازار ۴ هزارمیلیاردی نوشت‌افزار ایرانی

باوجود گردش بالای نوشت‌افزار در کشور، کالاهای غیر ایرانی به ویژه چینی سهم غالب را در این بازار بزرگ و ۴ هزارمیلیاردی دارند و تولیدات ایرانی را به حاشیه رانده اند.
کد خبر : 213794

به گزارش گروه رسانه های دیگر انا، با بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار دوباره سروکله نمایشگاه‌های کالای ایرانی در نقاط مختلف کشور خودنمایی می‌کند اما کافی است که سری به آنها بزنید تا کالاهای خارجی به ویژه چینی را در آن مشاهده کنید.


در فروشگاه‌های معمول و سنتی سطح شهر که اوضاع به‌کلی متفاوت است و محصولات چینی حضور غالب دارند.


سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی در این باره به تسنیم می گوید: تولیدات ایرانی در بخش نوشت‌افزار در چند سال اخیر توسعه و حضور بهتری در بازار مصرف داشته‌اند و پیشرفت خوبی را تجربه می کنند، اما عمده بازار از دست ایرانی ها خارج است.


وی گردش مالی نوشت‌افزار در کشور را نیز 4 هزار میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: در بخش دفتر نیز تقریباً تمام کاغذ مورد نیاز داخلی، وارد می‌شود و در ایران تنها جلد می‌شود.


مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ادامه داد: در بخش نوشت افزار سهم تولید داخلی از بازار مصرف 30 درصد است اما سهم طرح‌ها و برندهای ایرانی 10 درصد است، یعنی بخش از تولیدات داخلی نیز با شکل خارجی به فروش می رسند.


بنا بر گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، در نمایشگاه کالای ایرانی کانون پرورش فکری و هنری که وسایل موردنیاز دانش آموزان به فروش می‌رسانند؛ غالب محصولات ارائه‌شده ایرانی هستند اما در این مکان نیز کالاهای غیر ایرانی یا حداقل با شکل کالای خارجی به فروش می‌رسد.


مسئول نمایشگاه در این ارتباط می‌گوید: به هر حال هنوز در تمام بخش‌ها کالا ایرانی وجود ندارد و در برخی کالاهای نیز تقاضا برای خرید کالا خارجی بیشتر است و کالاهای ایرانی حتی با ظاهر کالایی خارجی به فروش می رسد.


وی می‌افزاید: در این ارتباط باید فرهنگ‌سازی بیشتری انجام شود تا مردم نیز برای خرید کالای ایرانی تقاضای بیشتری داشته باشند، هرچند که در سال هایگذشته وضعیت بهتر شده است.


منبع:تسنیم





انتهای پیام/

ارسال نظر