صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
نماینده اقلیم کردستان عراق:

امکان برگزاری همه‌پرسی وجود ندارد

«ناظم دباغ» با اشاره به اینکه اقلیم کردستان به دلیل شرایط سیاسی نامناسب، تمایل دارند هرچه سریع‌تر به یک کشور مستقل تبدیل شوند، اظهار داشت: به‌رغم تمایلی که در داخل کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی وجود دارد، امکان برگزاری آن نیست.
کد خبر : 213745

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، «ناظم دباغ»، نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» پیرامون شرایط کنونی برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق تاکید دارد که این منطقه همچنان مایل است همه‌پرسی را برگزار کند.


او اظهار داشت: «اقلیم کردستان به دلیل شرایط سیاسی نامناسب، تمایل دارند هرچه سریع‌تر به یک کشور مستقل تبدیل شوند. به‌رغم تمایلی که در داخل کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی وجود دارد، امکان برگزاری آن نیست. در چنین شرایطی مسئولان اقلیم بر این نکته تاکید دارند که ضمانت بین‌المللی دریافت کنند که جایگزینی بهتر برای همه‌پرسی باشد. در واقع مسئولان اقلیم به دنبال این هستند که در ازای صرف نظر کردن از برگزاری همه‌پرسی، امتیاز بهتری را دریافت کنند.»


نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در پاسخ به این سوال که آیا شرایط برگزاری همه‌پرسی به تعویق افتاده است یا نه، این‌طور پاسخ داد: «در اقلیم کردستان هیچ‌گروه سیاسی‌ای به تاخیر همه‌پرسی رای مثبت نداده است. رهبری اقلیم و گروه‌های سیاسی کماکان بر خواسته خود اصرار دارند، اما همان‌طور که اشاره کردم شرایط برای برگزاری فراهم نیست و بعدتر درباره آینده آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.»


دباغ در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت اسرائیل از اقلیم کردستان عراق و واکنش مسئولان اقلیم کردستان عراق این چنین واکنش نشان داد: «اسرائیل با تایید برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان به دنبال اهداف خاص خود است. مسئولان اقلیم کردستان عراق تصور می‌کنند با اجرای این همه‌پرسی، در میان کشورهای عربی و اسلامی جایگاهی به دست می‌آورند.»


منبع:فرهیختگان


انتهای پیام/

ارسال نظر