صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف جاده‌ای در آینده نزدیک

معاون حمل و نقل و مهندسی پلیس راه ناجا از پیگیری‌های مستمر به منظور استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف در جاده‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این طریق رفتار غیر منطقی رانندگان در جاده‌های سراسر کشور رصد و کنترل شود.
کد خبر : 212926

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سرهنگ ناصر قلی‌نیا در یک برنامه رادیویی با اشاره به مأموریت پلیس راه ناجا در جاده‌های برون شهری گفت: کار اصلی ما شناسایی مشکلات ایمنی در حوزه راه‌هاست و به ارائه راه حل‌های مختلف در راستای ارتقای مهندسی حمل ونقل می‌پردازیم.
وی پیگیری در راستای سامانه‌های مختلف کنترل ترافیک و وسایل حمل و نقل عمومی را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و افزود: اخیرا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی را برای کنترل این ناوگان اجرا کرده‌ایم که رفتار رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی رابه صورت هوشمند رصد می‌کند.
سرهنگ قلی نیا از پیگیری‌های مستمر به منظور استقرار سامانه هوشمند ثبت تخلف درجاده‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد از این طریق سرعت و رفتار غیر منطقی رانندگان درجاده‌های سراسر کشور رصد و کنترل شود.
وی شناسایی نقاط حادثه خیز راه‌ها را یکی از راهکارهای کمک رسان در جهت کنترل ترافیک جاده‌ای دانست و افزود: امیدواریم به حوزه حمل و نقل و ترافیک کمک کنیم و روز به روز شاهد بلوغ ایمنی در کشور باشیم.
فرهاد مهریاری، معاون دفتر ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز مدیریت و بهره برداری از جاده‌های برون شهری را از جمله وظایف سازمان متبوع اش عنوان کرد و گفت: این معاونت امور حمل و نقل و راهداری را مدیریت می‌کند و خدمات عمده‌ای را شامل مهیا کردن و نگهداری راه را ایجاد می‌‌کند.
وی با اشاره به اصلاح و بهسازی راه‌ها اظهار کرد: مقوله بهسازی بدین منظور اجرا می‌شود که راه‌های جدید الاحداث به دلیل هزینه بر بودن، رشد اندکی دارد و بایستی با مطالعات و نیازسنجی خاصی صورت گیرد بنابراین نگهداری سطح سرویس موجود از اهمیت بیشتری برخوردار است.


مهریاری بهبود سرعت عبور و مرور و راحتی سفر را نیازمند تغییراتی در ساختار راه‌ها دانست و افزود: استانداردهای ما برگرفته از آخرین استانداردهای دنیا است که باید به طبع اروپا، شکل و استانداردهای راه‌ها را تغییر دهیم، بنابرین نیازمند ترمیم، روسازی، اصلاح هندسی و استفاده از تجهیزات بهتر هستیم.
همچنین سید مصطفی موسوی، رئیس اورژانس منطقه با اشاره به خلاصه فعالیت‌های این مرکز گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ ماموریت جاری به اورژانس تهران محول می‌شود که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد بیماران به بیمارستان منتقل می‌شوند.
وی از آمار ۱۶۰ تا ۱۸۰ موردی مصدومان ترافیکی اورژانس تهران خبر داد و اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های دکتر موسوی و مساعدت وزیر بهداشت و نیز مشاور وزیر و رئیس سازمان اورژانس کشور، ۲۰۰ دستگاه موتورلانس وارد چرخه ناوگان خدمات رسانی اورژانس تهران شده است.
موسوی ادامه داد: دو سوم مأموریت‌های پیک کاری اورژانس توسط همین موتورلانس‌ها پوشش داده می‌شود که کمک شایانی به بحث رسیدن بر بالین بیمار و انجام به موقع خدمات فوریت‌های پزشکی خواهد بود.
در بخشی دیگر از این میزگرد رادیویی محمود دلشاد، مسئول پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر استان البرز مأموریت امداد و نجات را مبتنی بر حوادث برون شهری دانست و گفت: در جاده‌های کشور بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر میان هر پایگاه فاصله داریم و تمامی جاده‌های سطح کشور را پوشش می‌دهیم.


مهریاری بهبود سرعت عبور و مرور و راحتی سفر را نیازمند تغییراتی در ساختار راه‌ها دانست و افزود: استانداردهای ما برگرفته از آخرین استانداردهای دنیا است که باید به طبع اروپا، شکل و استانداردهای راه‌ها را تغییر دهیم، بنابرین نیازمند ترمیم، روسازی، اصلاح هندسی و استفاده از تجهیزات بهتر هستیم.
همچنین سید مصطفی موسوی، رئیس اورژانس منطقه با اشاره به خلاصه فعالیت‌های این مرکز گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ ماموریت جاری به اورژانس تهران محول می‌شود که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد بیماران به بیمارستان منتقل می‌شوند.
وی از آمار ۱۶۰ تا ۱۸۰ موردی مصدومان ترافیکی اورژانس تهران خبر داد و اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های دکتر موسوی و مساعدت وزیر بهداشت و نیز مشاور وزیر و رئیس سازمان اورژانس کشور، ۲۰۰ دستگاه موتورلانس وارد چرخه ناوگان خدمات رسانی اورژانس تهران شده است.
موسوی ادامه داد: دو سوم ماموریت‌های پیک کاری اورژانس توسط همین موتورلانس‌ها پوشش داده می‌شود که کمک شایانی به بحث رسیدن بر بالین بیمار و انجام به موقع خدمات فوریت‌های پزشکی خواهد بود.
در بخشی دیگر از این میزگرد رادیویی محمود دلشاد، مسئول پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر استان البرز ماموریت امداد و نجات را مبتی بر حوادث برون شهری دانست و گفت: در جاده‌های کشور بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر میان هر پایگاه فاصله داریم و تمامی جاده‌های سطح کشور را پوشش می‌دهیم.


وی رها سازی مصدومین تصادفات جاده‌ای را از جمله اقدامات این سازمان خواند و افزود: اقدامات پیش بیمارستانی را به صورت پوششی انجام می‌دهیم و در نهایت انتقال صدومین به مراکز درمانی را انجام می‌دهیم.
دلشاد همچنین اسکان اضطراری را یکی دیگر از وظایف گروه‌های امداد و نجات مستقر در جاده‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: علی رغم تصادفات جاده‌ای، به دلیل بسته شدن راه‌ها، هموطنان ساعت‌های طولانی گرفتار می‌شوند که در این حوزه در خدمت هموطنان هستیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: کنترل ترافیک
ارسال نظر