صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶

مسکو درخواست اسرائیل برای فاصله گرفتن نیروهای ایران از مرزهای جولان را رد کرد

اسرائیل از روسیه و آمریکا خواسته‌است تا ایران نیروها و نظامیان تحت فرمان خود را از فاصله 50 تا 70 کیلومتری مرزهای اسرائیل در منطقه جولان دور کند، اما مسکو دست رد به سینه تل‌آویو زده‌است.
کد خبر : 212686

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، اسرائیل از روسیه و آمریکا درخواست کرده است تا در چارچوب آتش‌بس در جنوب سوریه تلاش کنند نیروهای ایرانی یا نیروهای تحت فرمان ایران در غرب خیابانی که دمشق و شهر سویداء در جنوب را به هم متصل می‌کنند، حضور نداشته باشند. باوجود این، روسیه به اسرائیل گفته است، این نیروها را تنها پنج کیلومتر از خط مذکور دور نگه می‌دارد.


در این گزارش درباره علت مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل آمده است:‌ «روسیه با این موضوع مخالفت کرد، زیرا در بلندی‌های جولان (بخش سوریه) نیروهای سوری از بخش شمالی قنیطره و از سمت شمال به سمت دمشق محافظت می‌کنند و این بدان معناست که روسیه تنها به دور نگهداشتن ایران از مرزهای فعلی متعهد است.»


روسیه تاکنون تا حد زیادی موفق شده است تا هماهنگی‌هایی را بر سر آتش‌بس در جنوب سوریه به وجود آورد و در این راستا نیروهای نظامی‌اش را در منطقه مستقر کرده است.


طبق این گزارش، شخصیت‌های عالی‌رتبه اسرائیلی و در راس آن‌ها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در ماه‌های اخیر به شکلی علنی از نزدیک شدن نیروهای ایرانی و حزب‌الله به مرزهای فلسطین اشغالی اظهار نگرانی کرده‌اند. تاکنون چنین موضوعی مشاهده نشده است، ولی دستگاه اطلاعات اسرائیل ارزیابی می‌کند که ایرانی‌ها خود را به منطقه مرزی خواهند رساند و حضور نظامی و اطلاعاتی خود را در بلند مدت تثبیت خواهند کرد و خواهند توانست در صورت وقوع جنگ جدیدی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، تبدیل به جبهه دومی علیه اسرائیل شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر