صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
بهنام محمودی در گفت و گو با آنا؛

والیبال ایران به خود باوری رسیده است/ هنوز شانس رفتن روی سکوی جهانی را داریم

پیشکسوت والیبال ایران گفت: لزوما سکوی جهانی نباید همه هدف والیبال ایران باشد هر چند که این شانس هنوز از بین رفته و اگر ایران بتواند فرانسه را شکست دهد یک تیم آسیایی برای اولین بار مدال جهانی این رقابت ها را از آن خود می کند.
کد خبر : 212308

بهنام محمودی کارشناس والیبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره عملکرد ایران در سه بازی گذشته در مسابقات ‌جام قهرمانان بزرگ مردان جهان گفت:«اولین بازی ایران مقابل ایتالیا شاهد عملکرد خوب بازیکنان ایران بودیم. با اینکه ایران در لیگ جهانی مقابل ایتالیا شکست خورده بودند اما در اولین دیدار خود با قدرتمند ظاهر شد و توانستند نایب قهرمان المپکی ریو را شکست دهد.»


وی به بازی ایران ایران مقابل امریکا اشاره کرد و گفت: «‌در بازی دوم ایران مقابل امریکا تیم ایران باز هم خوب ظاهر شد با اینکه در دو ست اول و دوم تیم ما عملکرد خوبی نداشت اما در ست سوم و چهارم آن را جبران کرد و توانست در ست پنجم بازی را به سود خود تمام کند.»


محمودی ادامه داد:‌ «در این بازی آمریکایی‌ها اشتباهات زیادی داشتند و همین امر هم باعث شد تا ملی پوشان ما از اشتباهات این تیم به سود خود استفاده کنند و پیروز میدان شوند. در بازی مقابل آمریکا سعید معروف واقعا وزنه خوبی برای تیم ایران محسوب شده بود و به نوعی موتور تیم بود. او هم تیم را به خوبی مدیریت کرد و هم جنگنده ظاهر شد. ضمن این که بازیکنان تیم ایران به لحاظ بدنی و روحی آماده بودند و خدا را شکر عدم مصدومیت بازیکنان باعث شد تا ما یک بازی خوب و حرفه ای از بازیکنان ایران شاهد باشیم. متاسفانه در لیگ جهانی مهره‌های اصلی تیم ایران مصدومیت های زیادی داشتند و همین امر مانع عملکرد خوب آنها بود.»


محمودی همچنین به بازی سوم ایران مقابل بزریل اشاره کرد و گفت: «‌به اعتقاد ما بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و ما در برخی ست ها با فاصله نزدیک از برزیل نتیجه را واگذار می کردیم، نباید این توقع به وجود بیاید که تیم ایران باید مقابل همه تیم ها به پیروزی برسد. به هر حال ملی پوشان با برزیل که قهرمان المپیک ریو است به میدان رفتند و آنها هم با توجه به اینکه ایران در بازی دوم خود آمریکا را شکست داده بود با جدیت تمام بازی کردند و کار برای ایران سخت شد. به نظرم من همین که بازیکنان در هر بازی نسبت به بازی قبل رشد قابل قبولی داشتند خودش ارزشمند است.»


او افزود: «در این بازی دیدیم که میلاد عبادی پور، سامان فائزی و جواد معنوی نژاد خیلی خوب کار کردند و آنها به این خودباوری رسیدند که در هر مسابقه باید با قدرت به میدان بیایند و همه توان‌شان را برای خوب بازی کردن به کار بگیرند، لزوما روی سکوی جهانی رفتند نباید هدف باشد هر چند که هنوز هم این شانس از بین نرفته است، بازیکنان ما به طور حتم فردا مقابل ژاپن پیروز میدان می شوند و اگر بتوانند فرانسه را شکست دهند برای اولین بار بر روی سکوی جهانی می رویم، اما اگر نایب قهرمان یا سوم هم شویم مهم این است که والیبال ایران رشد قابل قبولی داشته و بازیکنان جوان تر در هر بازی نسبت به بازی قبل پیشرفت خواهند داشت.»


این پیشکسوت والیبال گفت: «‌تیم ایران در بازی اول و دومش با عبور از دو تیم مطرح جهان آمریکا و ایتالیا شانس کسب سکوی قهرمانی داشت اما باخت به برزیل این موضوع را کمی دور از دسترس کرد. به هر حال والیبال بازی لحظه هاست، تیم برزیل که امروز مقابل ایران به پیروزی رسید در 2 دیدار ابتدایی خود مقابل ایتالیا با نتیجه سه بر دو شکست خورده بود.»


وی در مورد ترکیب تیم ها برای حضور در این مسابقات اظهار کرد: «‌تیم‌های آمریکا و برزیل با تیم اصلی خود به میدان آمده بودند، ایتالیا البته دو بازیکن خود را کنار گذاشته و جایگزین آن دو بازیکن جوان شدند. تیم ژاپن هم نسبت به تیم های حاضر در این رقابت ها ضعیف تر است اما نباید آن را دست کم بگیریم.»


محمودی در پایان به عملکرد کولاکوویچ اشاره کرد و گفت: «به نظرم باید به این مربی فرصت دهیم. زمانی که تیم ایران با کولاکوویچ به لیگ جهانی رفت عملکرد چندان خوبی به دست نیاورد و آن هم به این دلیل بود که بازیکنان ما همگی مصدوم بودند و کولاکوویچ هم هنوز آشنایی کامل با تیم نداشت اما رفته رفته شرایط بهتر شد و تیم ایران به روزهای اوجش رسید. به هر حال مربیان در این سطح تنها 5 الی 10 درصد بر روی تیم تاثیر گذار هستند در حال حاضر مهمترین هدف والیبال ایران پیشتوانه سازی است. ما باید جوانان خوبی در تیم ملی جایگزین کنیم که در آینده دو تیم ملی با کیفیت داشته باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر