صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد؛

کاهش بیش از یک‌ میلیون نفر از تعداد بیسوادان کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بیش از یک‌ میلیون نفر از تعداد بیسوادان کشور کم شده است، گفت: شرایط باسوادی در کشور مهیا شده است.
کد خبر : 212147

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی باقرزاده عصر امروز در نخستین یادواره شهدای سوادآموز و تقدیر از فعالان سوادآموزی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد 176 شهید نهضت سوادآموزی کشور و هفت شهید استان در این عرصه، حضور در جلساتی که به نام شهداست را افتخار دانست و بر لزوم تکریم و تعظیم شهدا تأکید کرد.


وی بیان کرد: سرود ملی عصاره تفکرات و افتخارات یک کشور محسوب می‌شود و مهم‌ترین کلیدواژه‌ای که در سرود ملی گنجانده شده، کلیدواژه شهیدان بوده و این نشان‌دهنده جایگاه والای شهدا و نقش آنان در به ثمر رسیدن نهال اسلام و انقلاب است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: باید تلاش کرد تا فریاد شهیدان که تداوم جمهوری اسلامی ایران است، به گوش جهانیان برسد.


باقرزاده با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره بیش از 240 هزار شهید است، ادامه داد: حداقل کاری که می‌توان برای بقای نظام انجام داد، این است که هر کسی که در هر پست و مسؤولیتی قرار دارد، نقش خود را به‌درستی ایفا کند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر اینکه دوام هر کشور و نظام همراه با علم است، ادامه داد: توانایی از آن دانایان است و حضرت علی (ع) فرموده‌اند علم پادشاهی است و هر کس آن را به دست آورد، بر دیگری حکومت می‌کند.


باقرزاده با بیان اینکه دانش قوام همه حکومت‌هاست، ادامه داد: کسی که در معرض تعلیم و تربیت قرار نگیرد، استعدادش شکوفا نمی‌شود.


وی بیان کرد: طی مراتب حیات طیبه برای کسی که از سواد بهره‌ای نبرده و خردورزی گام برنداشته و تعقل نکرده، بسیار سخت است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت ‌فقیه بیان کرد: پیروی از ولایت فقیه هرگز فراموش نشود و بالاترین تکرار بعد از امام باید اطاعت از ولایت ‌فقیه باشد.


باقرزاده به تلاش برای حفظ آثار شهدا و ارزش‌های آنان اشاره کرد و افزود: خاطرات شهدا باید زنده نگه ‌داشته شود؛ این ذخیره را آیندگان به ما امانت دادند و باید این ارزش‌ها به‌درستی به آنان منتقل شود.


وی با بیان اینکه در مستندسازی ضعف داریم، ادامه داد: تنها احساس تعلق به زمین می‌تواند شکوه دفاع مقدس را در دل جای دهد و به نسل‌های آتی منتقل کند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه اکنون به همت خون شهدا شرایط باسوادی در کشور مهیا شده است و باید آن را پاس داشت، تصریح کرد: امروز نرخ باسوادی در کشور تا 85/2 درصد رشد کرده است.


باقرزاده با بیان اینکه در گذشته 116 هزار نفر از تعداد بی‌سوادان کشور کم شده بود، تصریح کرد: اکنون این آمار به یک میلیون و 480 هزار نفر در کشور رسید.


وی ادامه داد: استان سمنان که 97 درصد باسوادی را به خود اختصاص داده، 5/1 درصد رشد باسوادی داشته که اتفاق بی‌نظیری است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: پایش جهانی از سال 2000 تا 2015 رشد یک‌درصدی افزایش باسوادان را نشان می‌داد که در مقابل آمار کشور ما بسیار بالاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر