صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عناصر بصری مخاطب جذب می‌کند

مهدی دوایی که طراحی هویت بصری تئاتر مستقل تهران را برعهده داشته است، توجه به هویت دیداری و طراحی لوگوی سالن‌های نمایشی، را موثر در ارائه تصویر فرهنگی و جذب مخاطب دانست.
کد خبر : 211955

مهدی دوایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا در خصوص اهمیت توجه به هویت بصری گفت: «هویت جامع بصری و یا هویت دیداری چیزی است که معمولا سازمان‌ها و یا ارگان‌ها و مجموعه‌هایی که می‌خواهند برای خود یک کاراکتر تصویری مشخص بوجود آورند از آن استفاده می‌کنند تا از این طریق معرفی جامع‌تری از فعالیت خود بروز دهند.»


وی اظهار کرد: «با این‌که هویت بصری سالها است که در کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته، اما در ایران چند سال است که به آن توجه می‌شود برای مثال در دو دوره پیش جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بخش مجزایی به عنوان طراحی هویت بصری اختصاص داده شد. بر همین اساس تئاتر مستقل به عنوان کمپانی تئاتری که فعالیتش را در تئاترهای خصوصی آغاز کرده است نیز فضایی ایجاد کرد تا هویت خود را طراحی کند.»


طراح هویت بصری تئاتر مستقل تهران عنوان کرد: «این مجموعه تا پیش از آن به صورت جسته و گریخته با سربرگ و لوگو و پوسترها و آیتم‌های گرافیکی‌اش در یک راستای مربوط به خود فعالیت می‌کرد که شکل جامع و متحدی نداشت. بر همین اساس از شش ماه پیش طراحی هویت بصری تئاتر مستقل از سوی مصطفی کوشکی (مدیر تئاتر مستقل تهران) مطرح شد و قرار شد تا هویت جامعی درنظر بگیریم که تمام خروجی‌های گرافیکی مجموعه از بستر آن عبور کند و کاراکتر مشخصی داشته باشد.»



وی که در گذشته نیز به هویت بصری سالن کنش معاصر پرداخته بود، بیان کرد: «این آزمون در سالن کنش نیز انجام شد. گاه موانعی که مدیران و دوستان ایجاد می‌کنند روند کار را کند می‌کند و نتیجه آن در تمام بخش‌های آن بروز و ظهور می‌کند اما خوشبختانه مصطفی کوشکی این بستر را فراهم کرد تا این اتفاق رخ دهد و من امیدوارم که این اتفاق پا بگیرد و ما به موازات این سالن در سالن‌های دیگر نیز شاهد پیش رفتن این ماجرا باشیم و از نظر دیداری و بصری هم به مجموعه‌ها توجه شود و هویت بصری جدی گرفته شود.»


دوایی درباره ضرورت توجه به هویت بصری گفت: «هویت بصری مثل بحث برندینگ است و همچون نحوه لباس پوشیدن و آرایش مو و... معرف کارکتر ما است. اینکه مراکز با چه تصویر و کاراکتری به فعالیت بپردازند اهمیت دارد چراکه این امر از ما، هویت و تصویری به بیرون ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که ما چقدر جدی هستیم و به صورت حرفه‌ای کار می‌کنیم.»


وی افزود: «وقتی مجموعه‌ای خود را به شکل منظم و حرفه‌ای نشان دهد، قاعدتا حساب‌های دیگری چه از نظر تصویر فرهنگی و چه جذب مخاطب برای خود به دنبال خواهد داشت.»


تئاتر مستقل تهران در ضلع شرقی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک ۵۰ واقع شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر