صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
عباس چمنیان درگفت‌وگو با آنا؛

آلمان حریف اول ماست/ نوجوانان ایران پتانسیل صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی را دارند

سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: آلمان‌ها همواره در تمامی رده‌های سنی نمایش‌ فوق‌العاده‌ای داشتند و تردیدی نیست که مهم‌ترین حریف تیم زیر 17 سال ایران به شمار می‌روند.
کد خبر : 211857

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی زیر 17 سال کشورمان از اواسط مهرماه در رقابت‌های جام جهانی که در کشور هندوستان برگزار می‌شود به مصاف تیم‌های آلمان، کاستاریکا و گینه خواهد رفت. فوتبالیست‌های نوجوان ایران پیش از حضور در این مسابقات در کمپ ماربلا مالاگا اسپانیا اردوی پایانی خود را برگزار خواهد کرد که در آن دیدارهای تدارکاتی با یکی از تیم‌های باشگاهی اسپانیا و تیم ملی زیر 17 سال مکزیک انجام می دهد.


عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره آخرین وضعیت شاگردانش برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2017 هندوستان به خبرنگار آنا گفت: «پس از برگزاری اردوهای طولانی مدتی که پشت‌سر گذاشتیم آخرین اردوی خود را پشت‌سر می‌گذاریم. در فرآیند آماده‌سازی که داشتیم پس از برگزاری اردوهای پرفشار که در آن بدنسازی بسیار خوبی انجام گرفت تلاش کردیم تا در این روزهای آخر با انجام بازی‌های دوستانه بازیکنان را به هماهنگی بالایی برسانیم تا در جریان مسابقات بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.»


او در مورد اینکه ترکیب اصلی تیم ملی مشخص شده یا هنوز 11 نفر نهایی انتخاب نشده‌اند، اظهارداشت: «مسلما پس از این همه تمرین و مسابقه تدارکاتی درون تیمی و برون تیمی 11 بازیکن ثابت تیم مشخص شده‌اند و قصد داریم در مسابقات تدارکاتی که در اسپانیا انجام می‌دهیم هم از ترکیب اصلی‌مان استفاده کنیم تا شناخت ملی‌پوشان از یکدیگر به بالاترین حد ممکن برسد. البته بازیکنانی که روی نیمکت داریم هم در شرایط بسیار خوبی هستند و این آمادگی را دارند تا در خدمت تیم باشند.»


سرمربی تیم ملی نوجوانان تاکید کرد: «بازیکنانی که با ما به جام جهانی می‌آیند از میان تمامی مستعدین فوتبال ایران انتخاب شده‌اند و از فیلترهای فراوانی عبور کرده‌اند. ما در رقابت‌های جام جهانی هندوستان محور اصلی‌مان درخدمت بودن بازیکنان بوده و نگاه فردی به هیچ چهره‌ای نداریم. شخصیت تیمی تیم زیر 17 سال ایران باید به گونه‌ای باشد که بازیکنان موفقیت تیم را اولویت‌شان بدانند و خوشبختانه تا اینجا هم در تمامی بازی‌های تدارکاتی به همین شیوه عمل شده است.»


وی درباره رقیبان ایران در جام جهانی بیان کرد: «از زمانی که همگروهان خود را شناختیم طبق برنامه از پیش تعیین شده آنالیز حریفان را آغاز کردیم و در این مدت به‌ شناخت خوبی از رقبا رسیده‌ایم. البته تیم‌ها در زمان برگزاری مسابقات تغییراتی خواهند داشت و مچ مربیان در آنجا باز خواهد شد ولی تغییرات در اندازه‌ای نیست که ما بدون کوچکترین آشنایی نسبت به حریفان با آنها بازی کنیم. با این حال ما تلاش کردیم تا نسبت به نمایش تیم‌های حریف ضعف‌های‌مان را پوشش دهیم و البته راه‌های نفوذ به دروازه آنها را پیدا کنیم تا به نتایج خوبی برسیم.»


چمنیان با اشاره به بازی‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: «ما طبق برنامه در اولین دیدار با گینه بازی داریم. تیم‌های آفریقایی همواره در رده‌های پایه نتایج بسیار خوبی گرفته‌اند و بازیکنان مستعدی دارند که توانایی‌های‌شان را بارها به رقبا نشان داده‌اند. پس از آن باید به دیدار آلمان برویم که نیازی به توضیح ندارد. تیمی که در دو دهه اخیر یکی از بهترین‌ها بوده است. آلمان‌ها همواره در تمامی رده‌های سنی نمایش‌ فوق‌العاده‌ای داشتند تردیدی نیست که مهم‌ترین حریف ما به شمار می‌روند. در آخرین بازی هم باید به دیدار کاستاریکا برویم. تیمی که در سال‌های اخیر رشد غیرقابل انکاری در فوتبال داشته‌اند.»


سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره اینکه چه برنامه‌ای دارد تا تیمش به مرحله بعدی صعود کند، عنوان کرد: «آنچه در بازی‌های مختلف به آن رسیده‌ایم گرایش به شیوه بازی تیم ملی بزرگسالان است. در اثر ارتباط تنگاتنگی که با کارلوس کی‌روش داشتم به این باور رسیدم که الگوی بازی تیم ملی بزرگسالان می‌تواند برای ما به ثمر بنشیند. برای همین ما استراتژی‌مان را به دفاع منسجم تیمی و استفاده از ضد حملات به خصوص در زمان اشتباه حریفان قرار داده‌ایم. تمام تلاش‌مان این بوده که بازیکنان تیم به هماهنگی بالایی برسند و با تمرکز درون زمین بازی کنند. قطعا اگر ما اشتباهی درون زمین نکنیم می‌توانیم از اشتباهات رقبا برای خودمان ایجاد فرصت کنیم و به گل هم برسیم. ما پتانسیل صعود را داریم و این خودباوری در بین بازیکنان تیم وجود دارد که می‌توانند امتیازات لازم را برای حضور در مرحله بعدی جمع کنند.»


چمنیان با اشاره به عوامل انگیزشی که می‌تواند در جام‌جهانی به کمک شاگردانش بیاید، عنوان کرد: «یکی از مواردی که بدون تردید می‌تواند به ما کمک کند نگاه تیم‌های مطرح باشگاهی جهان به ستاره‌های تیم‌های حاضر در مسابقات زیر 17 سال است. بازیکنان ما هم می‌دانند که این بازی‌ها می‌تواند سکوی پرتابی برای آنها باشد و آینده فوتبالی‌شان را تضمین کند. خواسته ما از بازیکنان تیم ملی این بوده که از کارهای فردی که به تیم ضربه می‌زند بپرهیزند و تفکرشان به طور کامل بازی تیمی باشد. تاکید ما این بوده که برای دیده شدن بیشتر از انجام حرکات فردی دوری کنند تا در قالب تیمی بازی‌های آنها دیده شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر