صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
در جلسه شهردار تهران با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وعده داده شد؛

پاکسازی چهره پایتخت از متکدیان و معتادان متجاهر

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از ساماندهی مشاغل کاذب و کودکان کار در چهارراه ها و پشت چراغ قرمزها خبر داد.
کد خبر : 211607

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی ربیعی با اشاره به دیدار امروز خود با نجفی، شهردار تهران، گفت: با توجه به دوستی دیرینی که با شهردار تهران داشته‌ام و سهم مشترکی که از مسائل داریم در جلسه‌ای به منظور هم افزایی بین سازمانی برای بهتر شدن زندگی مردم تهران مشورت کرده و تصمیماتی گرفتیم.


وی با بیان اینکه از این پس جلسات ماهانه‌ای بین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهردار تهران با 6 کارگروه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جلسات در مورد زمینه‌های مختلف همکاری تصمیم گیری می‌شود.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه الگوهای تهران به سرعت در کلان شهرهای دیگر تسری پیدا می‌کند، افزود: این جلسات می‌تواند خروجی مناسبی داشته و به عنوان الگو در کلان شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.


ربیعی با اشاره به محورهای این جلسه، گفت: یکی از این موضوعات ایمنی تهران و صنوف متعددی است که در آن مشغول هستند، ماجرای پلاسکو حادثه تلخی بود که نشان داد باید ایمنی تهران مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ای برای ایمنی کارگاه‌ها و ساختمان‌ها برنامه‌ای اجرا شود.


وی ادامه داد: در گام اول همکاری‌ها نیز باید چهره تهران را از به هم ریختگی‌های چون متجاهرین و متکدیان پاک کرد که در تفاهمی که بین ما و شهرداری صورت گرفت امیدواریم چهره شهر را پاک کنیم.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به همکاری با مراجع قضایی نسبت به جمع آوری متکدیان نیز گفت: بار دوم جمع آوری کودکان به خانواده‌های آن‌ها اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار برای بار سوم با حکم قضایی برخورد می‌شود که این کار با همکاری شهرداری باید دنبال شود.


تعریف مشاغل خدماتی چهار راهی


ربیعی با اشاره به ارائه خدمات پشت چراغ قرمز و چهار راهی خاطر نشان کرد: برای ساماندهی کودکان و دست فروشان پشت چراغ قرمز نیز بنا شد به عنوان مشاغل خدماتی شغل‌هایی را تعریف کرده و حتی تعاونی‌هایی نیز برای این منظور تعریف می‌شود.
حرکت روان معلولان و کرامت سالمندان در شهر


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مطرح شده با شهردار تهران حول محور حرکت روان معلولان و سالمندان بود، تصریح کرد: باید با تعریف ساز و کارهایی بتوانیم رفت و آمد سالمندان و معلولان را در شهر روان و تسهیل کنیم.


وی همچنین با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی و زمینه همکاری با شهرداری تهران، گفت: مراکز ما و شهرداری، کمپ‌ها و جمع آوری معتادان متجاهر نیز از مسائلی بود که در جلسه به شهردار تهران به آن پرداخته شد.
ایجاد صنوف و شغل‌های نوین در تهران


ربیعی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی نسبت به ایجاد صنوف نوین در تهران، گفت: ایجاد پارک‌هایی برای آشنایی کودکان با پارک و به کارگیری از امکانان سازمان فنی و حرفه‌ای، ایجاد جمعه بازارها و حتی بازار روزها برای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل نیز در این جلسه مطرح شد.
استفاده از سراهای محله و همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای در حاشیه تهران


وی با اشاره به استفاده بهینه از سراهای محله در حاشیه شهر تهران، گفت: سراهای محله ظرفیت مناسبی هستند که در حاشیه شهرها وجود دارند و ما می‌توانیم از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای در این سراها خدماتی را به مردم ارائه کنند.


وی با اشاره به اینکه 85 درصد از نیروهای شاغل در شهرداری تهران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: در خصوص بدهی شهرداری تهران به این سازمان نیز در جلسه صحبت‌هایی صورت گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر