صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان:

بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه سازمان سما دارای 700 مدرسه در کشور است، گفت: زیرساخت‌های سما بسیار قابل توجه بوده و بزرگترین شبکه مدرسه‌داری در خاورمیانه متعلق به سما است.
کد خبر : 211228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در نشست هم‌اندیشی معاونان سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما استان گیلان اظهار کرد: «هدف از این جلسه تبادل تجربه مثبت و هم‌افزایی نقاط قوت در مدارس استان گیلان و پوشش ضعف‌ها است.»


صابری افزود: «چالش‌های موجود در شهرهای بزرگ در آینده نزدیک به سایر شهرها نیز سرایت خواهد کرد و به یک امر طبیعی تبدیل خواهد شد.»


وی گفت: «ما یک سری فرصت‌های از قدرت‌های خودمان داریم و سما یک برند است و از دید افراد و مسئولان سازمانی خارج از سما بااهمیت است.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با توجه به اینکه بزرگترین شبکه مدرسه داری در خاورمیانه متعلق به سما است، افزود: «انسان امروز، انسان قرن 21 و دهه حاضر انسانی است به مراتب مشکل پسندتر، پرخواسته‌تر و کم صبرتر و خودپذیرتر و این امر توجه متغاوتی را در حوزه تعلیم و تربیت می‌طلبد.»


وی افزود: «رقابت ناسالم و تبلیغات بزرگ‌نمایی در همه حوزه‌ها و در مدارس به دلیل رکود موجود در دنیا وجود دارد و چهره مدارس سما امروز باید شاداب تر از دیروز باشد.»


صابری گفت: «امروزه اکثر نظام‌های آموزشی فقط به بعد آموزش توجه کرده و کنکور محور و حافظه محور شده‌اند و قبولی تیزهوشان در اولویت است و با این اوصاف انسان‌های تک بعد ی تحویل جامعه می دهند.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان خاطرنشان کرد: «مدل موفقیت فردی دارای هشت بعد است که یکی از آنها آموزش است و سایر ابعاد شامل معنویات، مهارت، بهداشت و سلامت، وجهه اجتماعی، اوقات فراغت، خانواده، ارتباطات و وضعیت مالی است که هر کدام از این ابعاد دارای اهمیت مربوط به خود است و انسان کامل انسانی است که به همه این ابعاد به طور متوازن توجه داشته باشد.»


وی گفت: «علیرغم اینکه ما مدرسه غیردولتی هستیم به دنبال نفع شخصی نیستیم، باید منافع حاصل از مدرسه را در راستای بهبود زیرساخت‌ها و توسعه مدرسه هزینه کنیم.»


صابری با بیان اینکه مجموعه عواملی که باعث موفقیت موسسات در حوزه تولید می‌شود شامل محصول، قیمت، توزیع و پیشبرد فروش است، گفت: «در حوزه خدمات که مدارس هم جزو آن هستند چهار عامل دیگرموثر هستند که کیفیت نیروی انسانی، فیزیک ظاهری، و زیرساخت، فرایندها و بهره‌وری است.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی گفت: «مدیر رهبر آموزشی است، مدیر باید در مدرسه فکر کند و هرچه بهتر این کار را انجام دهد موفق‌تر خواهد بود.»


در پایان این نشست هر یک از معاونان سما دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران مدارس سما گیلان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و صابری نکاتی را که از جمع بندی نظرات سازمان سما و شورای نظارت استان بود با اهمیت تقارن سال تحصیلی جدید با ماه محرم نکاتی را عنوان کرد تا معاونان و مدیران در سطح استان در طول سال تحصیلی نسبت به این محورها بیشتر تمرکز و توجه داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر