صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
به همت دفتر نهاد نمایندگی رهبری

هفتمین دوره ضیافت اندیشه استادان واحد کرج آغاز به کار کرد

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان البرز افتتاحیه هفتمین دوره ضیافت اندیشه استادان در واحد کرج برگزار شد.
کد خبر : 211017

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ، در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با تبریک عید غدیر گفت: خداوند متعال در این روز برای انسان ها سنگ تمام گذاشت و هماوردی در این مسیر تحت ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) سخت و سنگین است.


وی ادامه داد: گرچه ورود به قلعه ( ولایت امیرالمومنین ) آسان است اما ماندن در آن دشوار است و به همین خاطر است که کسانی که در این حریم وارد می شوند در حرم امن الهی به سر می برند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با توضیحاتی درباره تغییر تاریخ برگزاری این دوره آموزشی و همزمانی این جلسات با عید غدیر را به فال نیک گرفته و ابراز امیدواری کرد به یمن عظمت جایگاه حضرت علی(ع) و این عید سعید، تمامی استادانی که در این جمع حاضر هستند لحظه به لحظه و آن به آن خود را زیر پرچم ولایت قرار دهند و حتی لحظه ای از مسیر ولایت خارج نشوند.


هاشمی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه بقره ادامه داد: ولی مسلمین دارای ویژگی هایی از قبیل انیس، شفیق، برادر و... است و همه این خصوصیات در وجود حضرت علی(ع) جمع شده است و لذا پروردگار متعال بر ما منّت نهاده است و پاسخ ما به این منّت پایداری و استقامت است.


وی محور مباحث هفتمین دوره ضیافت اندیشه استادان را اندیشه سیاسی با محوریت اقتصاد سیاسی برشمرد و گفت: آنچه در بحث اقتصاد سیاسی مسلم است این است که در آموزه های کلاسیک ما زیاد به این مقوله پرداخته نشده و همواره مجهولات بسیاری در زمینه سیاست و کم کاری هایی در عرصه پژوهشی و تحقیقی در زمینه اقتصاد داشته ایم.


هاشمی با بیان این نکته که گاهی اوقات مباحث سیاسی خیلی بزرگتر از آنچه هستند جلوه داده شده و متاسفانه اقتصاد در آن گم شده است تصریح کرد: پیوند عمیقی بین اقتصاد و سیاست وجود دارد که امروز بر خلاف تمامی شعارهایی که در دنیا سر داده می شود سیاست در تمامی عرصه ها حتی ورزش نیز دخیل است.


وی ادامه داد: گاهی وقت ها مسئولان و سیاست گذاران اسیر شعار جدایی سیاست از سایر مسائل می شوند در حالیکه ابرقدرت های جهان بالاخص آمریکا، به هیچ یک از این شعارها پایبند نیستند همچون معاهدات سنگینی که به کشورهای دیگر تحمیل کرده اند و در عمل خود به آن پایبند نیستند و این یعنی سیاست را در تمامی مسائل دخیل کرده اند.


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با توضیح در خصوص مباحث کلیدی این دوره از ضیافت اندیشه گفت: در بحث اقتصاد سیاسی، تولید و تقسیم ثروت در فرایند رشد جامعه مورد بررسی قرار می گیرد که ما در آن تازه کار هستیم چرا که یک سیاستی را پایه گذاری کرده ایم که از یک سو ما می خواهیم اقتصاد اسلامی باشد و از سوی دیگر می خواهیم با اقتصادهای دیگر در دنیا هماهنگ باشیم و پیوند عمیقی با آنها داشته باشیم که کار بسیار مشکلی است. وی تاکید کرد: پژوهشگران، استادان و محققان این جامعه می بایست این بحث را جدی بگیرند و به صورت علمی و عملی به آن بپردازند.


هاشمی توصیه هایی در خصوص برگزاری بهتر این دوره از نظر نظم و کیفیت جلسات و گواهی های حضور در دوره عنوان و از رئیس دانشگاه آزاد کرج و سایر دست اندرکاران تشکر کرد.


وی با امیدواری در خصوص بهره وری بیشتر از این دوره و عمل به آنچه که به عنوان وظیفه برعهده همه گذاشته شده است، برای تلطیف فضای جلسه چند بیت شعر را به عنوان عیدی به حضار تقدیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر