صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
درمکه مکرمه؛

مراسم یادبود شهدای فاجعه منا برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و جمعی ازخانواده‌های شهدای منا و زائران ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد.
کد خبر : 210952

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا؛ مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه منا با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی ازخانواده های شهدای منا و زائران ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد.


در این مراسم که ده ها تن از بازماندگان و بستگان شهدای فاجعه منا نیز حضور داشتند، پس از ذکر مصیبت و مدیحه سرایی و نوحه خوانی دربزرگداشت شهدای فاجعه رمی جمرات درسال 94، حاضران با قرائت فاتحه یاد شهدای این فاجعه دلخراش را گرامی داشتند.


سخنران این مراسم منوچهر متکی؛ معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که با اشاره به قاعده قتیل الزحام خاطرنشان کرد: دو سال از فاجعه منا و حادثه سقوط جرثقیل درمسجدالحرام می گذرد و عربستان باید پرداخت دیه شهدای این دو حادثه دلخراش را سرعت بخشد.


وی افزود: امیدواریم مسئولان عربستان بویژه مسئولین حج این کشور با توجه به رسالتی که برعهده دارند، پایان بررسی پرونده فاجعه منا را اعلام و به مسئولیت خود در قبال خانواده ها عمل کنند.


معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود به حضور نزدیک به 3 میلیون مسلمان از کشورهای مختلف جهان در مراسم حج امسال اشاره کرد و گفت: حج این فرصت را بوجود می آورد تا ارتباطات مسلمانان تسهیل شود؛ امت اسلامی با استفاده از این فرصت طلایی می تواند درباره مشکلات مسلمانان و نقشه های دشمنان علیه جهان اسلام مشورت و تبادل نظر کند و راهکار مناسب را بیندیشد.


منبع: تسنیم


انتهای پیام/

ارسال نظر