صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

انتقاد اعضای شورای شهر از خدمات شهرداری تهران در ایام اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حالی گزارش عملکرد شهرداری در مراسم اربعین سال گذشته را به اعضای شورای شهر اعلام کرد که اعضای شورا در انتقاداتی، بسیاری از خدمات انجام شده را خارج از صلاحیت قانونی شهرداری تهران دانستند.
کد خبر : 210774

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پس از استماع گزارش عبدالهی معاون شهرداری تهران درباره عملکرد شهرداری پایتخت در اربعین حسینی، اعضای شورای شهر نظرات خود را در این باره اعلام کردند.


در ابتدا حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به طرح سوالاتی پرداخت و گفت: سوال این است که آیا بازسازی مدارس وظیفه شهرداری تهران است یا اسکان زائران را باید شهرداری برعهده بگیرد در حالیکه این وظایف بر عهده ستاد عتبات عالیات است.


وی خطاب به عبدالهی ادامه داد: شما در صفحه 26 گزارش خود به صراحت اعلام کرده‌اید که در مدارس بازسازی صورت گرفته است یا در آنجا اشتباه کرده‌اید یا در اینجا چیز دیگری را مطرح می‌کنید.


وی با بیان اینکه مشخص نیست زیباسازی فضای سبز چه ارتباطی به بحث اربعین دارد، گفت‌: شما مدعی شدید که طی سال‌های آینده با توجه به آماده شدن زیرساخت‌ها هزینه‌ها کم خواهد شد این در حالی است که امسال خواهان دریافت بودجه دو برابری برای مراسم اربعین شده‌اید که این نشان می‌دهد هزینه‌ها رو به افزایش است.



لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران اربعین


در ادامه احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران از عبدالهی معاون شهردار خواست تا برنامه امسال شهرداری برای مراسم اربعین را ارائه دهد و گفت: بهتر است محور خدمات شهرداری را تقویت کنید و مباحث دیگر را به دستگاه‌های مرتبط بسپارید.


وی اضافه کرد: در کربلا کسی پتو و غذا نمی‌خواهد، شهرداری به ایجاد سرویس‌های بهداشتی بپردازد؛ برای زباله‌ها و دسترسی به آب سالم فکری کنید. حس مهربانی نباید تحت الشعاع رفتارهای قراردادی و مکانیکی قرار گیرد؛ پول زیادی که هزینه می‌شود حس مهربانی را از بین می‌برد.


حسن رسولی عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی شورای شهر تهران در ادامه به بند 10 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: ستاد هماهنگی مراسم اربعین مربوط به وزارت کشور است و وزیر کشور نیز قائم مقام شورای شهر تهران نیست؛ اگر قرار است به عنوان نماینده‌ای از دولت تصمیمی اتخاذ شود باید هزینه‌هایشان را خود بپردازند.


وی ادامه داد: سال گذشته 5 میلیارد تومان بودجه برای مراسم اربعین در نظر گرفته شده بود در حالی که هزینه کرد 15 میلیارد تومان اعلام شده باید توضیح دهید که این هزینه از کجا تامین شده است؟


محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه فاصله بین برآورد و عملکرد شهرداری تهران در ایام اربعین 300 درصد بوده است، گفت: شهرداری باید مطابق قانون عمل کند.


وی ادامه داد: در این ایام نباید حق ماموریتی به کارمندان شهرداری داده شود و اگر کسی قرار است در این مراسم شرکت کند نباید حق ماموریت بگیرد تا روح معنوی اربعین حفظ شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر