صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
از پرنسس ۲۰۰ هزارتومانی تا پری دریایی ارزان؛

دخترانی که دکور برنامه شما می‌شوند!

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما شرکت‌هایی وجود دارند که در آپشن‌هایی که برای برگزاری مراسم‌های شما دارند، از «آدمیزاد» به عنوان دکور و آکسسوار استفاده می‌کنند.
کد خبر : 210716

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، تجملگرایی در برگزاری مراسم‌های شادی این روزها به اوج خودش رسیده‌است و هربار مراسم تازه‌ای به سلسله مراسم‌های هرساله خانواده‌ها اضافه می‌شود. هربار خانواده‌ها سعی می‌کنند مراسم باشکوه‌تری برگزار کنند تا پدر و مادر بهتری برای کودک‌شان جلوه کنند. در این بین شرکت‌هایی وجود دارند که خانواده‌ها را در این امر خطیر(!) همراهی می‌کنند. بعد از به وجود آمدن پدیده عجیب «کودکان کار اینستاگرامی» که توسط مادران‌شان به کار گرفته می‌شوند، شاهد برگزاری مراسم‌های تولد عجیب و غریبی از سوی همین مادران هستیم. مراسم‌هایی که گویا برای صفحه اینستاگرام برگزار می‌شود! از جمله پدیده‌های عجیبی که این روزها در جشن‌های پرزرق و برق مادران ولخرج دیده می شود، دختران جوانی است که با گریم‌های خاص، پوشش‌های عجیب و مشابه کارتون‌ها و شخصیت‌های انیمیشن‌های والت دیزنی قرار است به عنوان دکور و آکسسوار در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.


حضور پری دریایی در تولد


چندروز پیش عکس های برگزاری مراسم عجیب و غریب تولد یکی از کودکان سلبریتی‌ اینستاگرامی میان شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. این سلبریتی سه ساله که به خاطر تبلیغات بسیار زیاد صفحه‌اش شناخته می شود، در مراسم تولدش از چندین دختر جوان با لباس‌های نامتعارف در نقش پری دریایی استفاده شد که کنار عکس‌های این خردسال سه ساله بنشینند. وضعیت نامناسب و غیرمتعارف پوشش و نحوه نشستن آنها کنار این خردسال واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و حتی عده زیادی این عکس را با عنوان «برده‌داری مدرن» مطرح کردند. نوعی از برده‌داری که شاید شکل و شمایل گذشته را نداشته باشد، اما این شیوه استفاده و به خدمت گرفتن یک انسان تنها در نقش یک دکور، برای بینندگان این تصاویر تلخ و ناخوشایند است.



والت دیزنی به خانه شما می‌آید


گریم‌های دختران جوان به شکل سفیدبرفی، سیندرلا و پرنسس‌های کارتونی هم از پکیج‌های تولد شرکت‌های برگزار کننده است که انتشار عکس‌های حضور آنها در مراسم یکی از سلبریتی‌های خردسال اینستاگرام، بسیار موردتوجه قرار گرفت. پرنسس‌ها با گریم‌ها و لباس‌های مشابه قرار است در دنیای این کودک خردسال نقش بازی کنند. اما چیزی بیشتر از به رخ کشیدن تجمل یک مراسم تولد که قرار است بلافاصله عکس‌هایش در صفحات مجازی پخش شود، از آب در نیامده‌است و پرنسس‌های دروغین هربار قرار است تنها بخش‌های خالی عکس خردسالان و مادرانشان را پرکنند. موضوعی که در بین کامنت‌ها هم به آن اشاره شده‌است:« این همه تجمل و خودنمایی قرار است چه چیزی را ثابت کند؟!»


پرنسس‌های۲۰۰ هزارتومانی


سراغ چندی از این شرکت‌های برگزار کننده رفتیم تا از چند و چون این ماجرا با خبر شویم. در یکی از این موارد یکی از همین شرکت‌های برگزاری مراسم به ما گفت که بسته به تم‌های انتخابی، قیمت‌ها متفاوت خواهد بود و این بازه قیمت بین یک و نیم میلیون تا ۶ میلیون تغییر می کند و استفاده از پری‌های دریایی به عنوان دکور مراسم نیز روی خدمات خواهد بود. دیگر شرکت برگزاری تولد که از پرنسس‌های والت دیزنی استفاده می‌کند، درباره هزینه به ما گفت:«حضور پرنسس‌ها به عنوان یک سوپرایز در مراسم است که قیمت آن برای یک ساعت ۲۰۰‌هزارتومان است و اگر به تعداد استفاده شود به ۱۵۰‌هزارتومان می‌رسد که جدای از خدمات دیگری مانند موزیک، طراحی میز و دکور خانه، کیک و بادکنک‌هاست.»



مادرانه‌های اینستاگرامی خطرناک می‌شود


نکته انحرافی این تولدهای اینستاگرامی برای مخاطبی که بلافاصله جذب ایده‌های سلبریتی‌ها می‌شود این است که، باتوجه به تعداد بالای دنبال کنندگان، بسیاری از خدمات برای این اینستاگرامرها رایگان و با تخفیفات ویژه‌است و در ازای این تخفیفات ویژه، آنها باید از تمام جزییات مراسم‌شان عکس بگذارند. در واقع آنها این مراسم‌ها را با این جلال و شکوه برای مخاطبانشان می‌گیرند تا آنها را جذب شرکت‌هایی کنند که تبلیغاتشان را انجام می‌دهند. پس هیچ بعید نیست شرکت‌ها برای پایه گذاری بدعت‌های عجیب و غریب خود اول دست به دامان اینستاگرامرها شوند تا با کمک آنها بدعت‌های جدید را جا بیندازند و از آنها بخواهند با این بدعت ها مثل یک موضوع ساده برخورد کنند. بدعت‌هایی که روز به روز و آرام آرام از دل این صفحات مجازی بیرون می‌آیند و میان مادران ساده انگاری نفوذ می کنند که تنها می‌خواهند برای بچه‌هایشان مادران بهتری باشند.


اما آنچه خطرناک است، الگو شدن این سبک مادری و فرزند داری برای مردم است و متاسفانه حالا نگاه تعداد زیادی از اقشار جامعه به این مادران، مادرانی موفق و الگوست؛ طوری که حتی سوالات مشاوره‌ای خود را نیز از این مادران می‌پرسند. در حالی که این مادران پیش از آنکه برای فرزندشان مادری کنند، برای صفحات اینستاگرامشان حکم مادر را دارند تا بتوانند با جذب مخاطب بیشتر از طریق تبلیغ توسط کودکانشان، کسب درآمد کنند.


منبع:مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر