صادرات فرش با نام ایران و به کام همسایهها
محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سامان توسعه تجارت در گفتوگو با آنا با تاکید بر آنکه نباید تولید فرش دستباف ایرانی در دیگر کشورها تحت نام تجاری ایران و به کام سودجویان آن کشورها به فروش برسد، گفت: بسیاری از سودجویان در کشورهای منطقه مانند هند، افغانستان و حتی چین تولیدات خود با برند ایرانی به سطح جهانی عرضه کردهاند که به اعتبار فرش دستباف ایرانی خدشه وارد شده است.
مودودی با انتقاد از نبود تبلیغات و بازاریابی برای عرضه جهانی فرشهای دستباف ایرانی گفت: متاسفانه شرایط بازار جهانی فرش دستباف بهگونهای رقم خورده که ایران تنها 30درصد از بازار جهانی فرش دستباف را در دست دارد.
وی ادامه داد: فرش ایرانی نماد فرهنگ و اصالت ایرانی به شمار میآید اما نبود بازاریابی دقیق و مدیریت تبلیغات صحیح در بازارهای جهانی باعث شده تا روند صادرات این کالای ملی-فرهنگی ایرانیها در سیر نزولی قرار بگیرد.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سامان توسعه تجارت درباره حجم 16.5 میلیارد دلاری جهانی تعاملات بازار فرش دستباف تاکید کرد: سهم 30درصدی ایران از این حجم گسترده معاملات، به معنای ارز آوری تنها 350 میلیون دلار است، بنابراین باید با هزینههای تبلیغاتی به سمت افزایش درآمدها گام برداشت، چراکه دارا بودن کیفیت، اصالت، نقش و نگار فرشهای دستباف ایرانی، راه ماندگاری این کالا را نسبت به گذشته در بازرهای از دست رفته، باز می کند.
انتهای پیام/