صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان:

پیام غدیرهمیشگی و جاری است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به پیام جهانی غدیر، گفت: پیام غدیر منحصر به آن حادثه و یا آن مکان و زمان نداشت و ندارد، بلکه همیشگی است و پیام آن پیام ولایت و رهبری و پیامی مستمر و جاری است.
کد خبر : 210208

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله محسن حیدری در ویژه برنامه ای که به مناسبت عید غدیر در واحد اهواز برگزار شد با توجه به فلسفه روز غدیر اظهار کرد: «غدیر برای همه مسلمانان امری واضح است که قابل کتمان نیست، ولی شیعیان به عهد و پیمانی که با رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در غدیر خم بستند معتقد و پایبند و سایرین آن را یک دوستی صرف بر می شمارند.»


حیدری اسلام واقعی را همین قرائت از پیام غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: «اسلام مورد رضای خدا اسلام استانداردی است و مابقی قرائت های موجود از اسلام جعلی، بدلی و غیر اصلی است و خداوند، اسلام حضرت علی (ع) را پذیرفته و تایید می کند.»


وی گفت: «چهار راه اختلاف بین مسلمانان از همین جا شروع می شود و همه علیرغم قبول داشتن واقعه غدیر، بر سر قرائت آن اختلاف دارند. غیر شیعه می گوید غدیر قرائتی نداشته و ولایت براساس صرف دوستی است و نه ولایت و رهبری جامعه.»


امام جمعه موقت اهواز تلاش برای تبیین این پیام را یک وظیفه شرعی هر مسلمان شیعه خواند و اظهار کرد: «چرا باید این واقعه مهم پس از چند روز به یکباره به دست فراموشی سپرده شود و قبول این فراموشی سخت و غیر قابل قبول است و لذا باید تلاش شود زمینه این شکسته شدن بیعت را تشریح کنیم.»


حیدری به 5 اصل برای این شکسته شدن بیعت پرداخت و گفت: «مرجعیت عامه و گسترده قریش برای مردم عرب، سطحی بودن ایمان اکثر مردم جزیره العرب، کینه های تاریخی قریش نسبت به علی ابن ابیطالب (ع)، وجود جریان های فکری اجتهاد در مقابل نص و وجود جریان نفاق در مدینه باعث این شکسته شدن بیعت در روز غدیر خم شد ولی پس از 25 سال جریانهایی پیش آمد که مردم هوشیار شده و برگشتن به غدیر و حضرت علی (ع) را آغاز کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر