صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
در گفت‌وگوی «آنا» با دکتر میرزاده مطرح شد

استقبال دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل کمیته بررسی صلاحیت‌ روسای دانشگاه‌ها

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن استقبال از تشکیل کمیته بررسی صلاحیت و تایید روسای دانشگاه‌های کشور گفت: این کمیته درباره روسای دانشگاه‌های مراکز استان دانشگاه آزاد نیز تصمیم خواهد گرفت.
کد خبر : 21011

دکتر حمید میرزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب روسای واحدهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عهده این کمیته خواهد بود، بیان کرد:‌ اعضای این کمیته در حقیقت اعضای منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که برای تعیین روسای دانشگاه‌ها اقدام می‌کنند، این کمیته درباره روسای دانشگاه‌های مراکز استان دانشگاه آزاداسلامی نیز تصمیم خواهد گرفت.


وی افزود:‌ دانشگاه آزاد‌اسلامی نیز در آن کمیته عضویت و حق رای دارد. البته باید این نکته را هم خاطرنشان کرد که پیش از این نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره‌ ریاست دانشگاه‌های مرکز استان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم می‌گرفت.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با مثبت ارزیابی‌کردن این اقدام افزود:‌ در حقیقت ما گزینه پیشنهادی روسای واحدهای مراکز استان‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌فرستادیم و آن‌ها تصمیم می‌گرفتند اما پس از این به جای ارجاع مستقیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهادهای دانشگاه آزاد به این کمیته ارجاع می‌شود و به نظر من این مساله اقدام بسیار خوبی است و روند انتصاب روسای دانشگاه‌ها را سرعت می‌بخشد.


به گزارش آنا، هفته گذشته، اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ترکیب شورایی را تعیین کردند که وظیفه آن، بررسی و تایید صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست دانشگاه‌های کشور است. رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس هیات نظارت و بازرسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعضای دائم این کمیته هستند. هیات نظارت و بازرسی شورای انقلاب فرهنگی از دیگر اعضای این کمیته هستند.




انتهای پیام/

ارسال نظر