صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر تهران تشریح کرد:

دلایل تاخیر در احداث پلاسکو/ حداکثر مجوز برای احداث مجدد پلاسکو 7 طبقه است

رئیس شورای شهر تهران علت ساخته‌نشدن مجدد ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: دادستانی هنوز در خصوص مغازه‌هایی که تخریب نشده،‌ اعلام نظر نکرده‌است.
کد خبر : 209600

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حواشی پیرامون ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در رابطه با حادثه پلاسکو، جلسه‌ای را با مدیر کل بنیاد مستضعفان در تهران برگزار کرده و درخواست ارائه توضیحات را مطرح کردیم.


وی ادامه داد: این مقام مسئول اعلام کرد که پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان است و سرقفلی مغازه‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بیمه نبودن ساختمان پلاسکو توضیح داد: هیات مدیره ساختمان و مالک نسبت به بیمه کردن ساختمان اقدام نکرده و ساختمان بیمه نبوده است.


هاشمی تاکید کرد: از نظر حقوقی، مالک باید ساختمان را مجدد ساخته و در اختیار افراد قرار دهد. در حال حاضر دادستانی تهران نسبت به بخشی از مغازه‌ها که تخریب نشده هنوز نظر قطعی را اعلام نکرده است.


وی در خصوص ضوابط طرح جامع و طرح تفضیلی در منطقه تصریح کرد: در منطقه‌ای که ساختمان پلاسکو واقع شده، حداکثر مجوز ساخت ساختمان 7 طبقه بوده و اکنون در این زمینه نیز بحث‌هایی مطرح است.


این در حالی است که پیش از این،‌ محمد سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان، در گفت‌وگو با آنا، گفته بود: «مشکل ساختمان پلاسکو در حال حاضر این است که با توجه به طرح تفصیلی، جواز ساخت در ارتفاع قبلی داده نمی شود و بنیاد از شهرداری درخواست مجوز کرده است و شهرداری و شورای عالی شهرسازی باید پیگیری کنند تا یک جواز خاص برای پلاسکو صادر شود.»


رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساختمان پلاسکو پارکینگ نداشته است و در ساختمان جدید باید در نظر گرفته شود، تصریح کرده بود: «در ساختمان قدیم پلاسکو تولید انجام می‌شده که در ساختمان جدید همه باید تجاری باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر