صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
شهردار پایتخت در صحن شورای شهر مطرح کرد؛

گله‌مندی برخی دوستان از عدم حضور در شهرداری/ معرفی 4 معاون شهرداری تا ظهر امروز

شهردار تهران برای ادای سوگند در صحن علنی شورای شهر حاضر شد و اعلام کرد که شهرداری تهران امسال از لحاظ مالی سال سختی را پیش‌رو خواهد داشت.
کد خبر : 209561

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد علی نجفی شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر با بیان اینکه از اول شهریور ماه که این مسئولیت را به بنده دادند در پیشگاه خدای تبارک که همه جا حاضر و ناظر است سوگند یاد کردم در برابر وجدانم متعهد باشم، اظهار کرد: تلاش می‌کنم تا در تمام طول دوران مسئولیتم در شهرداری تهران با تمام توانایی وقت خود را صرف مسائل نظام جمهوری اسلامی ایران و مطالبات شهر کنم و بر تعهدی که وجدانا دارم پایبند باشم.


وی با بیان این که این دومین بار است که برای حفظ مسائل شهر و انجام برنامه‌ریزی برای شهر سوگند یاد می‌کنم، گفت: در طول 8 روز گذشته تلاش کردم با میزان بیشتری از برنامه‌های قدیمی و تازه شهر آشنایی پیدا کنم و کارهای اجرایی برنامه‌ها را طراحی کنم و جلساتی را در همین زمینه با کارشناسان و مدیران شهرداری برگزار کردم. همچنین چندین جلسه با شهرداران مناطق، معاونان و مدیران شهر داشتم.


شهرداری به استقبال مهر می‌رود


شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری پایتخت به استقبال مهر ماه می‌رود، ‌تصریح کرد:‌ ما باید برنامه‌های مختلفی را برای کمک به آماده‌سازی مدارس در دستور کار داشته باشیم. حمل و نقل و ترافیک بحثی است که از چند روز قبل از مهر ماه اوج می‌گیرد و به همین دلیل ما در این برنامه جلساتی را برگزار کرده‌ایم همچنین فردا برای جمع‌بندی این برنامه‌ها قرار است جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم.


سال سخت شهرداری تهران


نجفی با بیان اینکه دو جلسه درباره منابع مالی سال جاری شهرداری تا به امروز تشکیل شده است، اضافه کرد:‌ امسال از نظر مالی شرایط سختی را برای شهرداری تهران پیش‌بینی می‌کنم زیرا بخشی از درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود و شهرداری در بخش درآمدهای نقدی با مشکل مو اجه خواهد شد به همین دلیل از نظر مالی سال سختی را در پیش خواهیم داشت و امیدواریم با برنامه‌ریزی سال خوبی را پشت سر بگذاریم و در همین زمینه به بودجه پیش‌بینی شده تعهد داشته باشیم.


کار سخت شهردار تهران برای انتخاب همکاران جدید


شهردار پایتخت با بیان اینکه برای انتخاب همکاران جدید کار بسیار سختی را پیش‌رو‌ داریم، گفت:‌ افرادی پیشنهاد می‌شوند و برخی را خود انتخاب می‌کنم که روی آنها شناخت داشته باشم؛ وقت زیادی در این باره صرف شده و امروز ظهر 4 نفر از معاونین جدید شهرداری را معرفی خواهیم کرد.


نجفی ادامه داد: تا به امروز عده‌ای از دوستانم که در ذهن خود انتظاراتی داشتند تا در شهرداری حضور پیدا کنند از من گله‌مند هستند و برخی دیگر از آنها برای مناصب شهرداری صحبت کردند اما هیچ کس از جانب من اجازه‌ای برای انتخاب مدیر نخواهد داشت. دیشب متوجه شدم که یکی از دوستان مورد علاقه‌ام برای یک مسئولیت با سه نفر صحبت کرده است و در مورد یکی از مدیرانی که انتخاب کرده بودم شنیدم به صورت غیر متعارفی لابی کرده که او را از لیست انتخابات خود خارج کردم. من با کسی تعارف ندارم اما از نظر دیگران در شورا و غیرشورا استفاده می‌کنم و هر حرف حقی را پذیرا هستم.


شهردار تهران اضافه کرد: من برای اتخاذ تصمیمات به یک 4 ضلعی امیدوار هستم ضلع اول نهادهای جمهوری اسلامی هستند، ضلع دوم شهروندان تهرانی که به مشارکت و هم‌یاری آنها نیازمندیم و ضلع سوم را اعضای شورای شهر تشکیل می‌دهند و ضلع چهارم مجموعه بزرگ مدیران و کارکنان شهرداری هستند که من به شدت به همکاری آنها اعتقاد دارم.


به گزارش آنا محمد علی نجفی شهردار تهران پس از خروج از صحن شورای شهر در میان خبرنگاران اعلام کرد که حضورش در جلسه هیات دولت قطعی شده است و از چهارشنبه در جلسات هیات دولت شرکت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر