صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

ظریف و کری در مونیخ دیدار کردند

وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، روز گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.
کد خبر : 2095

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، در این دیدار که به صورت دوجانبه انجام شد، در مورد توافق هسته‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


محمدجواد ظریف روز جمعه با همراهی معاونانش برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدار با همتایان آمریکایی و اروپایی خود در گروه ۵+۱ درباره مذاکرات هسته‌ای وارد مونیخ شد.


به گفته یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری و محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره‌کننده در حضور هلگا اشمیت، معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیش از یک ساعت به گفت‌وگو پرداختند.


این دیدار با تمرکز بر روی مسایل هسته‌ای انجام شد و در آن تصریح شد که تا پایان فروردین ۹۴ برای دست‌یابی به یک توافق سیاسی تلاش شود.


ظریف هم‌چنین در روز جمعه با فرانک اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان و نیز وزیر امور خارجه عمان هم دیدار و گفت‌وگو کرد. علاوه بر این، امروز وزیر امور خارجه با همتایان فرانسوی و بریتانیایی و نیز فدریکا موگرینی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


به گزارش آنا، پیش از این قرار بود مذاکرات وزیر امور خارجه ایران با همتای آمریکایی خود روز شنبه با حضور تیم‌های مذاکره‌کننده برگزار شود، اما این برنامه با اعلام سخن‌گوی وزارت خارجه آمریکا، مبنی بر این‌که دیدار ظریف و کری عصر ر روز جمعه خواهد بود، تغییر کرد.


این مذاکرات در هتل «بایریشر هوف» همزمان با آغاز به کار کنفرانس امنیتی مونیخ و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.


از سوی دیگر، در حالی که پیش از این اعلام شده بود معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 یک روز قبل از آغاز کنفرانس امنیتی مونیخ، با یکدیگر دیدار می‌کنند تا شرایط برگزاری نشست وزیران امور خارجه ایران و 1+5 در مونیخ را در کنار بحث‌های کارشناسی بررسی کنند، اما نشست معاونان برگزار نشد.


مذاکرات هسته‌ای مونیخ در ادامه مذاکرات وزیران و معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و 6 قدرت جهانی در زوریخ و استانبول برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر