صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو:

نشان حلال برای محصولات داخلی الزامی نیست

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برای محصولات داخلی الزامی در دارا بودن نشان حلال وجود ندارد.
کد خبر : 20927

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رستگار با بیان اینکه نشان حلال مربوط به کشورهای اسلامی است و نشان می‌دهد که فرآورده‌های تولید شده تحت ضوابط و دستورالعمل‌های شرع اسلام تهیه شده است، تصریح کرد: نشان حلال درج شده در بسته‌بندی محصول بیانگر آن است که محصول نهایی در روند تهیه از مسیرهای حلال عبور کرده است.


رستگار در عین حال پیشنهاد داد که با ارائه برنامه‌های اساسی در خصوص گسترش استفاده از نشان حلال می‌توانیم از منافع معنوی و اقتصادی آن بهره مند شویم.
رستگار گفت: با توجه به گستره جمعیتی و جغرافیایی کشورهای اسلامی و مسلمانان سراسر جهان خواهیم می‌توانیم نقش موثری در سبک زندگی آنان داشته باشیم.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو افزود: غذای حلال صنعتی بسیار گسترده است و بیش از 2 هزار میلیارد دلار چرخش اقتصادی دارد ولی متاسفانه ایران در این صنعت جایگاه مناسبی ندارد.


رستگار اظهار کرد: نشان حلال در سراسر کشورهای جهان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسلمانان و حتی غیرمسلمانان مواجه شده است و جایگاه این نشان نسبت به دیگر نشانه‌های استاندارد موجود، بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فعالیت در راستای معرفی نشان حلال در راستای فعالیت‌های صادراتی بسیار مهم است، افزود: مردم بسیاری از کشورها از اینکه چه کشورهایی شرع را رعایت می‌کنند، مطلع نیستند و مشاهده این نشان در فرآورده های غذایی را مترادف اطمینان از قواعد شرعی بر می‌شمرند.
رستگار ادامه داد: بسیاری از کشورها محدودیتی برای واردات فرآورده‌های غذایی اسلامی و غیر اسلامی ندارند عدم درج نشان حلال مصرف کننده را دچار تشویش می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر